شاخص بورس به پرواز درآمد / یک بازگشایی اهرمی!

کدخبر: ۴۹۵۸۷۸
اقتصادنیوز: در معاملات امروز 27 اردیبهشت 1401، شاخص‌ کل بورس رشد کرد و دومین روز صعودی را پشت سر گذاشت؛ اما تعداد نمادهای قرمزپوش بیشتر بود.
شاخص بورس به پرواز درآمد / یک بازگشایی اهرمی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران ، در معاملات روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت ماه، شاخص کل بورس پایتخت 22 هزار و 225 واحد رشد کرد. 60 درصد از نمادهای بازار سهام کاهش قیمت داشتند و شاخص کل هم وزن بیش از هزار واحد کاهش یافت.

شاخص بورس پرواز کرد / یک بازگشایی اهرمی!

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در دو ساعت ابتدایی شاخص بیش از 16 هزار واحد بالا آمد و وارد کانال یک میلیون و 600 هزار واحد شد. پس از آن روند شاخص صعودی ماند اما رشد کمی را پشت سر گذاشت تا آن که در 20 دقیقه پایانی و پس از بازگشایی نماد پارس، شاخص به سمت بالا جهش کرد و جایگاه خود در کانال 1.6 میلیونی را تثبیت کرد. 

در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و 606 هزار و 25 واحد قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه 22 هزار و 225 واحد صعود کرد. 

اما شاخص هم‌وزن امروز روند نزولی داشت و در پایان معاملات با افت هزار و 411 واحدی نسبت به روز کاری گذشته در رقم 447 هزار و 812 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس  با 69 واحد افزایش به رقم 21 هزار و 689 واحد رسید. 

پیش بینی بورس

 

مازاد تقاضا در پایان معاملات سه‌شنبه

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 64 درصد افزایش یافت و 102 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 42 درصد افت کرد و در رقم 396 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) با صف‌ خرید 113 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از مدیریت، نمادهای ددانا (شرکت داروسازی دانا) و آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد کدما (شرکت معدنی دماوند) تعلق داشت که ارزش آن 11 میلیارد تومان بود. پس از کدما، نمادهای غبشهر، زگلدشت، تلیسه و دجابر بیشترین صف فروش را داشتند. 

 

غلبه سمت نزولی بازار 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 251 نماد رشد قیمت داشتند و 370 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 40 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 60 درصد بازار افت قیمت داشتند.  

 

خروج سرمایه

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 229 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام سپید (شرکت سپید ماکیان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 71 میلیارد تومان بود. پس از سپید، نمادهای بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

 

لیدرهای بازار

امروز اغلب نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز رشد کردند. «پارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و کچاد، فملی، شبریز، فخوز و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در مقابل نمادهای «شپنا»، «خودرو» و «شبندر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «هرمز» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «شرانل» و «بهپاک» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز حگهر، کرمان و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

 

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 475 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 256 میلیارد تومان بود که 2 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 722 میلیارد تومان رسید. 

 

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 167 میلیارد تومان بود. 

پس از شستا، نماد شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و سپید رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن پارس و شبندر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

 

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز سهام شستا با تعداد یک میلیارد و 550 میلیون و 667 هزار و 794 سهم در صدر قرار گرفته است. کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد پارس تعلق داشت. نمادهای خساپا و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید