گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز؛

معامله گران دلار دست به عصا شدند /سیگنال نفتی به بازار ارز

کدخبر: ۴۹۸۲۵۵
بازار ارز تهران این روزها از چند جهت با سیگنال های خبری روبروست، سیگنال هایی که معامله گران را محتاط و دست به عصا کرده است.
معامله گران دلار دست به عصا شدند /سیگنال نفتی به بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز ، روز گذشته بازار ارز تهران با اخبار مهمی روبرو شد. در بین معامله گران کاهش صادرات نفت ایران در ماه می و توقیف کشتی‌های یونانی در خلیج فارس برجسته شده بود. 

شوک  روس ها به بازار ارز و نفت ایران؟

بخشی از معامله گران تصور  می کنند که روسیه بخشی از متقاضیان بزرگ بازار نفت را به سوی خود جلب کرده است. بازار نفت یکی از اصلی ترین بازارهای جهانی است که معمولاً  چالش های نفت موجب تحول در دیگر بازارها از جمله ارز می شود .

از سوی دیگر  بانک مرکزی اعلام کرد که برای نخستین‌بار، طرح انتشار اوراق ارزی در دستور کار قرار گرفت. این خبر از نظر معامله گران خوشایند نبود. آن‌ها یک خاطره قدیمی را یادآوری می‌کردند که در هنگام برگشت اصل پول و سود، به متقاضیان ریال داده شد و به همین دلیل، اطمینان بالایی به طرح جدید بانک مرکزی در بازار ارز نبود.

معامله گران ارزی دست به عصا شدند

در این میان عده ای از معامله گران در  انتظار خروجی نشست شورای حکام هستند . 

معامله‌گران می‌گویند که بازار تحت فرمان خبر حرکت می‌کند، و آن‌ها کاملا دست به عصا در این فضای مبهم حرکت می‌کنند.

از سوی دیگر قیمت دلار متشکل، برای اولین بار در سال جاری به کانال 26 هزار تومان رسید. باید دید بازار ارز امروز با توجه به سیگنال ها از چند جهت در کدام مسیر حرکت خواهد کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید