آخرین آمارهای سازمان بین المللی وسایل نقلیه موتوری نشان می دهد

باخت ایران به آمریکا و انگلیس

کدخبر: ۴۹۸۳۰۸
تولید خودروی جهان در سال 2021 به نسبت سال 2020 حدود 3 درصد رشد کرد.
باخت ایران به آمریکا و انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، آمارهای سازمان بین المللی وسایل نقلیه موتوری نشان می دهد ایران با تولید حدود 895 هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۱ به عنوان نوزدهمین خودروساز جهان در این سال شناخته شد.

سال گذشته در مجموع حدود 80 میلیون و 150 هزار دستگاه خودرو در جهان تولید شد که به نسبت سال 2020 رشد حدود 3 درصدی را نشان می دهد. بر اساس آمارهای ارائه شده تولید خودرو در ایران نیز در سال 2021 به نسبت سال پیش از آن حدود 2 درصد رشد را به خود دیده است.

تولید ۸۹۴ هزار و ۲۹۸ دستگاه خودرو در سال گذشته سبب شده تا ایران به لحاظ تیراژ تولید هم قافیه را به آمریکا و هم انگلستان ببازد و پایین تر از این دو کشور در جدول قرار گرفت. آمریکایی ها در  سال 2021 در مجموع  حدود 9 میلیون و 170 هزار دستگاه خودرو تولید کردند و در رده دوم جدول قرار گرفتند. انگلستان نیز با تولید حدود 930 هزار دستگاه خودرو در بازه زمانی یاد شده یک پله بالاتر از ایران در رده 18 قرار گرفت. اما بیشترین تعداد خودرو در کدام کشور تولید شده است؟ بررسی آمارهای سازمان بین المللی وسایل نقلیه موتوری نشان می دهد چین با تولید حدود ۲۶ میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو در صدر جدول جهانی تولید خودرو قرار دارد.

 بعد از این کشور آسیایی همان طور که اشاره شد آمریکا با تولید ۹ میلیون و ۱۶۷ هزار دستگاه در رده دوم و ژاپن با تولید ۷ میلیون و ۸۴۶ هزار دستگاه در جایگاه سوم جهان قرار گرفته‌اند. کشورهای هند با تولید ۴ میلیون و ۳۹۹ هزار دستگاه، کره جنوبی با تولید ۳ میلیون و ۴۶۲ هزار دستگاه، آلمان با تولید ۳ میلیون و ۳۰۸ هزار دستگاه، مکزیک با تولید ۳ میلیون و ۱۴۵ هزار دستگاه، برزیل با تولید ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار دستگاه، اسپانیا با تولید ۲ میلیون و ۹۸ هزار دستگاه و تایلند با تولید ۱ میلیون و ۶۸۵ هزار دستگاه نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دهم را در رده‌بندی بزرگترین خودروسازان جهان به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید