ادامه بازداشت ها در بازار دلار و سکه

نشست ویژه صرافان در بانک مرکزی/قیمت سکه تغییر کانال داد

کدخبر: ۵۰۱۲۰۴
اقتصادنیوز : همزمان با تشدید نوسانات در بازار ارز و سکه خبرگزاری تسنیم از نشست رئیس کل بانک مرکزی با صرافان ارزی جهت هماهنگی برای سیاست های جدید ارزی خبر داد.
نشست ویژه صرافان در بانک مرکزی/قیمت سکه تغییر کانال داد

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز یکشنبه 22 خرداد ماه در بازار ارز تهران شایعه شد که قیمت دلار یک کانال بالا رفته است. سایت اتحادیه طلا و سکه هم امروز اعلام کرد که قیمت سکه وارد کانال 16 میلیون تومان شده است . 

نشست ویژه صرافان در بانک مرکزی 

همزمان با تشدید نوسانات در بازار ارز و سکه خبرگزاری تسنیم از نشست رئیس کل بانک مرکزی با صرافان ارزی جهت هماهنگی برای سیاست های جدید ارزی خبر داد. 

پیش از این هم صالح آبادی در تلاش بود تا از طریق مداخله در بازار ارز ، قیمت دلار را تا مرز 29 هزار تومان پایین بیاورد اما به واسطه فضای انتظاری نوسان دلار محدود نشد . صالح ابادی گفت ذخایر اسکناس بالاست  و بانک مرکزی آمادگی دارد تقاضای واقعی را به هر نحوی که شده پوشش دهد. 

کارشناسان اعتقاد دارند برای مدیریت بازار ارز صرفا عرضه بازارساز کارگشا نیست  و باید مجموعه ای از  سیاست های اقتصادی اتخاذ شود.

از جمله این سیاست ها می توان به هماهنگ سازی متغیر های پولی با وضعیت کنونی اشاره کرد  برای مثال بانک مرکزی باید برای مقابله با تورم انتظاری درباره تعدیل نرخ سود تصمیم بگیرد. 

قیمت دلار بالا رفت

در صرافی ملی هم امروز قیمت دلار یک کانال بالا رفت. نرخ دلار صرافی ملی در ابتدای معاملات نقدی امروز 27 هزار و 7 تومان بود که نسبت به دیروز تقریبا 217 تومان بالا تر بود. نرخ دلار صرافی قبل از ظهر امروز دوباره رشد کرد و با 27 هزارو 19 تومان مبادله شد. 

در بازار متشکل ارزی هم  امروز قیمت دلار در ابتدای معاملات  با  26 هزار و 876 تومان به فروش رسید.این قیمت نسبت به روز شنبه 196 تومان افزایش را نشان می دهد. قیمت دلار متشکل در نیمه ظهر امروز 26 هزار و 898 تومان معامله شد. 

ورود قیمت سکه به کانال 16 میلیون 

به دنبال افزایش نرخ دلار ؛ بازار سکه هم کانال شکنی کرد . قیمت سکه که روز گذشته مرز مقاومتی 15 میلیون و 800 هزار تومان ایستاده بود. طبق اعلام سایت اتحادیه سکه ؛ فلز گران بهای داخلی وارد کانال 16 میلیون تومان شده است  و در زمان نوشتن این گزارش  به قیمت 16 میلیون و 350 هزار تومان معامله شد.

 قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز با 1 میلیون و 491 هزار و 200 تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز قبل 14 هزار و 400 تومان رشد را نشان می دهد. 

 بازداشت ها در بازار دلار و سکه 

افزایش قیمت ها در حالی است که امروز خبرگزاری فارس و ایرنا هم اعلام کرد جانشین پلیس امنیت اقتصادی گفت: ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز شناسایی شدند. 

طبق گفته این مقام مسئول معاملات فردایی طلا و ارز، غیرقانونی و قمارگونه است و طبق بررسی‌ها، این افراد با ایجاد بازار معاملات فردایی اقدام به ایجاد تقاضای کاذب در بازار طلا و ارز می‌کردند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید