تداوم روند حرکتی چند روز اخیر طلا

تاکتیک بازار ساز برای کاهش قیمت دلار و سکه

کدخبر: ۵۰۱۲۶۶
اقتصادنیوز: بازار ارز و سکه در روز های اخیر شاهد نوسانات قیمتی زیادی بوده است.
تاکتیک بازار ساز برای  کاهش قیمت دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و سکه در روز های اخیر شاهد هرج و مرج قیمتی بوده است. امروز یکشنبه 22 خرداد ماه در بازار ارز تهران شایعه شد که قیمت دلار یک کانال بالا رفته است. بازار  امروز با کمبود دلار همراه بود . معامله گران حاضر به فروش اسکناس آمریکایی با قیمت های بالاتر هم نبودند و این می تواند نشان دهنده  انتظارات صعودی  در بازار باشد. 

قیمت دلار بالا رفت

صرافی ملی هم که تابلو صرافی ها را دنبال می کند امروز قیمت فروش دلار را یک کانال بالا برد.  نرخ دلار صرافی ملی در ابتدای معاملات نقدی امروز 27 هزار و 7 تومان بود که نسبت به دیروز تقریبا 217 تومان بالا تر بود. نرخ دلار صرافی قبل از ظهر امروز دوباره رشد کرد و با 27 هزارو 19 تومان مبادله شد. قیمت فروش دلار در پایان کار صرافی ملی 27 هزار و44 تومان بود. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز 254 تومان افزایش را نشان می هد. 

در بازار متشکل ارزی هم  امروز قیمت دلار در ابتدای معاملات  با  26 هزار و 876 تومان به فروش رسید.این قیمت نسبت به روز شنبه 196 تومان افزایش را نشان می دهد. قیمت دلار متشکل در نیمه ظهر امروز 26 هزار و 898 تومان معامله شد.نرخ اسکناس آمریکاییدر بازار متشکل ارزی عصر امروز با 230 تومان رشد نسبت به روز گذشته در محدوده 26 هزار و 910 تومان مبادله شد. 

ورود سکه به کانال جدید

به دنبال اتفاقات بازار ارز تهران ؛ قیمت سکه آرایش صعوی به خود گرفت و فلز گران بهای داخلی بعد از مدت ها وارد کانال 16 میلیون تومان شد

. قیمت سکه عصر امروز طبق سایت ها  با 16 میلیون و 371 هزار و 350 تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز قبل 621 هزار و 350 تومان افزایش را نشان می دهد. اما در بازار قیمت سکه بالاتر از 16 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد.

ارزش ذاتی سکه با توجه به  قیمت اعلامی  سایت ها در  14 میلیون و 653 هزار تومان بود. و حباب سکه بالای 11 درصد قرار گرفت. فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن به بیش از میلیون و 700 هزار تومان رسید. 

 قیمت طلا 18 عیار عصر امروز با 1 میلیون و 511 هزار  تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز قبل 34 هزار و 200 تومان رشد را نشان می دهد. 

تاکتیک بازار ساز برای  کاهش قیمت ها 

افزایش قیمت ها در حالی است که امروز خبرگزاری فارس و ایرنا هم اعلام کرد جانشین پلیس امنیت اقتصادی گفت: ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز شناسایی شدند. 

از طرفی هم همزمان با مصوبه سران قوا، بانک مرکزی جلسه ای ارزی را با حضور صرافان ارزی در بانک مرکزی برگزار کرد و صرافان را در جریان جزئیات اقدامات آتی این بانک در حوزه ارزی قرار داد.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: هیچ موقع در تاریخ بانک مرکزی این میزان از اسکناس که الان در بانک داریم را نداشتیم. به هر نحوی که بازار تقاضای واقعی داشته باشد آمادگی پوشش داریم. کارشناسان اعتقاد دارند برای مدیریت بازار ارز صرفا عرضه بازارساز کارگشا نیست  و باید مجموعه ای از  سیاست های اقتصادی اتخاذ شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید