از سوی اتحادیه اروپا صادر شد؛

دستور دردسرساز علیه گوشی های آیفون

کدخبر: ۵۰۱۴۶۹
با یک تصمیم ویژه تمام گوشی‌های هوشمند از نظر قانونی ملزم به استفاده از پورت USB-C برای شارژ می شوند.
دستور دردسرساز علیه گوشی های آیفون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکوایران،اتحادیه اروپا تمام گوشی‌های هوشمند را از نظر قانونی ملزم به استفاده از پورت USB-C برای شارژ می کند. اقدامی که می‌تواند برای اپل دردسرساز باشد؛ زیرا آیفون تنها گوشی هوشمند بدون این نوع اتصال است.

برخی از کاربران اپل  این اقدام را به جهت سهولت در یافتن شارژر ستایش می‌کنند و برخی از این شکایت دارند که پورت‌های USB-C به مرور زمان شل می‌شوند.

هدف اتحادیه اروپا از این قانون،  کاهش دردسر برای مصرف کنندگان و همچنین کاهش ضایعات الکترونیکی است، زیرا مصرف کنندگان را قادر می سازد از شارژرهای قدیمی برای دستگاه های جدید استفاده کنند.

این قوانین برای «همه دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل کوچک و متوسط» اعمال می‌شود که شامل تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، دوربین‌ها، کیبورد، بلندگو، هدفون، هدست می‌شود. لپ‌تاپ‌ها نیز باید 40 ماه پس از اجرایی شدن این طرح، با شرایط مناسب سازگار شوند.

به نقل از گاردین این تصمیم هنوز در پارلمان اروپا و شورای اروپا تصویب نشده است، اما انتظار می‌رود که این تصمیم رسمی باشد.

الکس آگیوس سالیبا، سخنگوی پارلمان اروپا میگوید : «امروز ما شارژر مشترک را در اروپا به واقعیت تبدیل کرده‌ایم. مصرف‌کنندگان اروپایی مدت‌ها از انباشته شدن شارژرهای متعدد با هر دستگاه جدید ناامید بودند. اکنون آنها می توانند از یک شارژر برای تمام وسایل الکترونیکی قابل حمل خود استفاده کنند.»

توافق اتحادیه اروپا از پاییز 2024 برای همه گوشی‌های هوشمند اعمال خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید