بازارساز با تمام قوا وارد میدان شد

دنده معکوس قیمت دلار، سکه و طلا /معامله گران محتاط شدند

کدخبر: ۵۰۱۷۲۰
اقتصادنیوز : در ایران از روز گذشته با کاهش قیمت دلار ؛ ترمز قیمت سکه و قیمت طلا در حال کشیده شدن است و این دو فلز گران بها در حال دنده معکوس هستند.
دنده معکوس قیمت دلار، سکه و طلا /معامله گران محتاط شدند

به گزارش اقتصادنیوز ؛ با افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته زنگ خطر در دولت رئیسی  به صدا درآمد.

دولت تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرد و سران قوا اختیارات ویژه ای به بانک مرکزی اعطا کردند تا جلوی جولان اسکناس آمریکایی در بازار ارز تهران را بگیرد. 

معاون دادستان تهران هم امروز  از انسداد بیش از ۵ هزار حساب بانکی و دستگیری حدود ۵۰ نفر در جریان برخورد با معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد.

 مداخله شدید بازار ساز و تزریق عرضه در بازار دلار 

 مداخله شدید بازارساز و تزریق عرضه امروز سه شنبه 24 خرداد ماه به بار نشست و قیمت دلار یک کانال عقب نشینی کرد. 

فعالان بازار ارز تهران معتقدند در شرایطی که بازارساز با تمام قوا وارد میدان شده بهترین کار خروج موقت از بازار است. از نظر بازیگران ارزی در شرایط فعلی باید احتیاط کرد . آنها به دنبال فرصتی هستند تا بار دیگر به بازار هجوم ببرند. 

قیمت دلار رسمی بالا رفت

همزمان با عقب نشینی نرخ دلار در در بازار آزاد ؛ قیمت دلار در بازار رسمی روند افزایش را دنبال کرد. قیمت دلار  در بازار متشکل ارزی و صرافی ملی  امروز به مسیر صعودی روز گذشته ادامه داد. 

نرخ دلار متشکل امروز با 27 هزار و 91 تومان آغاز به کار کرد و قبل از ظهر امروز به 27 هزار و 182 تومان رسید. این پایان روند صعودی دلار در بازار متشکل نبود و نیمه روز اسکناس امریکایی در بازار یاد شده به 27 هزار و 190 تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز گذشته 81 تومان افزایش پیدا کرده بود. 

روند صعودی دلار در صرافی ملی امروز بیشتر از بازار متشکل بود. قیمت دلار صرافی ملی که در چند روز اخیر وارد کانال 27 هزار تومان شده امروز هم در همین کانال به سمت جلو حرکت کرد. نرخ دلار در ابتدای کار صرافی ملی نسبت به عصر روز گذشته تفاوت چندانی نداشت اما قبل از ظهر امروز 170 تومان بالا رفت و با  قیمت 27 هزار و 415 تومان به فروش رسید. 

ترمز قیمت سکه و قیمت طلا در حال کشیده شدن

 فلز زرد رنگ جهانی  هفته گذشته عملکرد نسبتا مثبتی را ثبت کرد و در سطح قیمتی 1874 دلاری معامله شد. اما در اولین روز هفته جاری قیمت طلا  در سراشیبی قرار گرفت  و تا 1820 دلار کاهش پیدا کرد.روند نزولی قیمت اونس طلا امروز  سه شنبه 24 خرداد  ماه ادامه پیدا کرد و بر روی 1829 دلار قرار گرفت. 

در ایران هم از روز گذشته با کاهش قیمت دلار ؛ ترمز قیمت سکه و قیمت طلا در حال کشیده شدن است  و این دو فلز گران بها در حال دنده معکوس هستند. 

قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز 18 هزار و 100 تومان از روز گذشته ارزان تر بود . این فلز زرد رنگ داخلی  در زمان نوشتن این گزارش به قیمت 1 میلیون و 473 هزار و 800 تومان مبادله شد. قیمت سکه هم در محدوده 15 میلیون و 750 هزار تومان تا 15 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد.از نظر تحلیلگران یکی از عوامل کاهشی قیمت سکه , عقب نشینی این فلز زرد رنگ در بوس کالا است.

  دیروز قیمت سکه رفاه با کاهش 360 هزار تومانی به 16 میلیون 20 هزار تومان رسید.امروز سکه رفاه وارد کانال 15 میلیون تومان شد وبا قیمت 15 میلیون و 830 هزار تومان مبادله شد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید