قیمت سکه و طلا بالا رفت

جزر و مد در بازار دلار

کدخبر: ۵۰۲۵۹۴
اقتصادنیوز : پس لرزه تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در بازار ارز و سکه امروز شنبه 28 خرداد 1401مشهود بود.
جزر و مد در بازار دلار

به گزارش  اقتصادنیوز ، امروز قیمت دلار  که در روزهای گذشته با مداخله شدید بازارساز  دو کانال پایین آمده بود. امروز یک کانال بالا رفت. 

خبری که بازار دلار را صعودی کرد 

در روز پایانی هفته قبل بود که وزارت خزانه‌ داری آمریکا تحریم‌ های جدیدی علیه ۲ شخص حقیقی و ۹ شخص حقوقی مرتبط با ایران وضع کرد. 

وزیر امور خارجه آمریکا  هم در این باره گفت: در نبود یک توافق، ما از اختیارات تحریمی‌مان برای محدود کردن صادرات نفت و محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی به خارج از ایران ادامه خواهیم داد.

همین خبر باعث شد در بازار امروز قدرت معامله گران افزایشی بیشتر شود. عده ای از معامله گران می گفتند این خبر احتمالا فرایند عرضه در آینده را با مشکل روبرو سازد. بنابراین معامله گران در موقعیت خرید قرار گرفتند. 

 جزر و مد در قیمت دلار رسمی 

صرافی ملی امروز شاهد جزر و مد شدید در قیمت دلار بود. قیمت دلار صبح  امروز  در صرافی ملی نسبت به روز پنجشنبه نوسان محدودی را تجربه کرد و در محدوده 27 هزار و 451 تومان معامله شد اما از نیمه روز دلار صرافی ملی با افزایش قابل ملاحظه  روبرو شد. صرافی ملی به یکباره نزدیک به 650 تومان بر قیمت فروش دلار افزود و بر روی 28 هزار و 88 تومان قرار گرفت. در ادامه کار صرافی نرخ دلار به سمت عقب برگشت و با 27 هزار و 436 تومان معامله شد. این قیمت نسبت به دیروز تقریبا ثابت بود. 

رشد محدود قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 

نرخ دلار در بازار متشکل ارزی دیروز بر روی 27 هزار و 310 تومان ایستاد و در بازار امروز تا 27 هزار و 436 تومان پیشروی کرد. این قیمت نسبت به دیروز 126 تومان افزایش را نشان می دهد . قیمت دلار متشکل در  ساعت13:15 دقیقه به وقت تهران 27 هزار و 316 تومان بود. قیمت دلار متشکل عصر امروز 27 هزار و 300 تومان بود که در مقایسه با دیروز 10 تومان رشد کرده بود.

 قیمت سکه و طلا  بالا رفت

قیمت اونس طلا امروز با 1840 دلار معامله شد. بازار سکه و طلا  در ایران امروز با شوک صعودی قیمت دلار بالا رفت. قیمت طلا 18 عیار عصر امروز 1 میلیون و 443 هزار و 600 تومان معامله شد . این قیمت نسبت به روز پنجشنبه گذشته 32 هزار و 100 تومان افزایش را نشان می دهد . 

قیمت سکه هم امروز افزایش قابل توجه ای را تجربه کرد.معامله گران افزایشی امروز قدرت را به دست گرفتند. قیمت سکه عصر امروز  به قیمت 15 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد  معامله گران معتقدند در صورتی که سکه در محدوده یاد شده تثبیت شود احتمال رسیدن آن به کانال 16 میلیون تومان وجود دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید