هزینه وام مسکن مجردین و متاهلین؛

نرخ سود وام مسکن عقب نشینی کرد +نمودار

کدخبر: ۵۰۳۲۰۶
درنهایت افت تقاضا در روز دوشنبه موجب شد تا هزینه وام مسکن برای مجردین به 75 میلیون و 265 هزار تومان و برای متاهلین برای نخستین بار از مرز 130 میلیون تومان کمتر شود. این رقم برابر با 129 میلیون تومان به ثبت رسید.
نرخ سود وام مسکن عقب نشینی کرد +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، هزینه وام مسکن در اثر افت تقاضا کاهش پیدا کرده و در نهایت به کمترین سطح خود در 15 روز اخیر رسید.

اوراق تسهیلات بانک مسکن در جهت خانه دارشدن به متقاضیان فروخته شده و قیمت آن در اثر معاملات کشف می شود. اعتبار هرکدام از اوراق در بازار وام 500 هزار تومان بوده و خریداران می توانند تا سقف 240 میلیون تومان برای مجردین و 480 میلیون تومان برای متاهل ها، وام جهت خرید خانه از بانک مسکن اخذ کنند.

افت هزینه وام مسکن در 30 خرداد

به گزارش اکوایران، قیمت اوراق تسه در بازار اولیه برابر با 134 هزار و 400 تومان در روز دوشنبه 30 خرداد ماه کشف شد. این قیمت در مقایسه با دوهفته گذشته در این روز کاهش چشمگیری داشته است. 

طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مسکن ، قیمت اوراق تسه پیش از این در دو هفته متوالی فراتر از مرز 137 هزار تومان قرار داشته و در روز یکشنبه به مرز 140 هزار تومان نیز رسید.

درنهایت افت تقاضا در روز دوشنبه موجب شد تا هزینه وام مسکن برای مجردین به 75 میلیون و 265 هزار تومان و برای متاهلین برای نخستین بار از مرز 130 میلیون تومان کمتر شود. این رقم برابر با 129 میلیون تومان به ثبت رسید.

کاهش هزینه وام مسکن در ادامه موجب شد تا نرخ سود واقعی وام مسکن نیز به کانال 26 درصد تنزل پیدا کند.

وام مسکن

کاهش نرخ سود در وام مسکن

باتوجه به آنکه خریداران وام به جز مبلغ قسطی که هر ماه به بانک مسکن می پردازند هزینه ای را نیز در ابتدا به این وام می پردازند بنابراین نرخ سود واقعی آن از میزان اسمی 17.5 درصدی جدا خواهد شد.

در همین رابطه نرخ سود واقعی وام مسکن برابر با 26.8 درصد بوده که کمترین میزان این متغیر در بازه پانزده روزه بوده و برای نخستین بار در این مقطع از کانال 27 درصد فاصله گرفته است.

باتوجه به سطح سابق معاملات در بازار وام به نظر می رسد سطح معاملات 4 هزار و 313 تایی در روز دوشنبه از سوی افت تقاضا عامل اصلی کاهش قیمت وام در این مدت بوده است.

وام مسکن

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید