گزارش اقتصانیوز از بازار ارز و طلا

پس لرزه سفر بورل به تهران/ قیمت دلار و سکه در سرازیری

کدخبر: ۵۰۴۳۰۲
اقتصادنیوز: پس از سفر بورل به تهران قیمت سکه و قیمت دلار فرو ریخت.
پس لرزه سفر بورل به تهران/  قیمت دلار و سکه در سرازیری

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بیش از سه ماه  از توقف مذاکرات برجام گذشته و حال با سفر بورل به تهران زمزمه هایی از احتمال گشایش در مذاکرات هسته ای به گوش می رسد.

خبر جدید از برجام 

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک پیام توئیتری نوشته بن بست مذاکرات وین را حل کردیم.  این درحالی است که رسانه نورنیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی خبر داده که مذاکرات احیای برجام از وین به قطر منتقل خواهد شد. 

کاهش قیمت دلار در تهران، سلیمانیه و هرات

قیمت دلار امروز هم مانند روز گذشته فروریخت. اسکناسی آمریکایی امروز در حدود 400 تومان از قیمت روز گذشته پایین تر آمد. البته دلار سلیمانیه هم امروز تقریبا 300 تومان ارزان تر از دیروز  معامله شد . قیمت دلار هرات هم امروز نزولی بود اما سرعت کاهشی آن کمتر از تهران و سلیمانیه بود. 

نوسان محدود در بازار رسمی دلار 

قیمت دلار رسمی هم امروز در تهران تفاوت چندانی با روز گذشته نداشت. صرافی ملی امروز قیمت دلار برای فروش را 27 هزار و 717 تومان اعلام کرد و در نیمه روز اسکناس آمریکایی به 27 هزار و 728 تومان رسید . این قیمت در مقایسه با دیروز ثابت بود.نرخ دلار در ساعات پایانی کار صرافی ملی با 27 هزار و 738 تومان معامله شد . 

نرخ دلار در بازار متشکل ارزی هم امروز با افت اندکی نسبت به روز قبل روانه بازار شد . قیمت دلار متشکل ظهر امروز 27 هزار و 600 تومان بود  و در عصر امروز با همین قیمت به فروش رسید. 

برگشت سکه به کانال 14 میلیون 

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه به علت تعطیل رسمی بسته بود اما روز گذشته قیمت اونس طلا بر روی 1826 دلار ایستاد. در بازار داخلی ایران هم امروز با شوک کاهشی قیمت دلار دو فلز زرد رنگ ریزش کردند. قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش 26 هزار و 300 تومان از دیروز ارزان تر بود. قیمت این فلز زرد رنگ داخلی امروز 1 میلیون و 398 هزار و 600 تومان بود. 

 سکه هم امروز  در بورس کالا و بازار دنده معکوس را تجربه کرد. سکه رفاه امروز در کانال 14 میلیون تومان معامله شد. 

قیمت هر قطعه سکه امامی هم  امروز به کانال 14 میلیون تومان برگشت و در محدوده 14 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد . این قیمت در مقایسه با روز گذشته تقریبا 700 هزار تومان کاهش را نشان می دهد. با قیمت یاد شده حباب سکه در مقایسه با روز های گذشته کوچکتر شد و در محدوده 9 درصد قرار گرفت . فاصله ارزش ذاتی سکه هم در مقایسه با قیمت نقدی آن در بازار بالای 1 میلیون و 200 هزار تومان قرار گرفت. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید