ردپای برجام در بازار دلار ایران

قیمت دلار اصلاح شد /پیش بینی قیمت دلار 8 تیر

کدخبر: ۵۰۴۹۷۶
.به عقیده بسیاری از تحلیلگران ارزی بعد از ریزش قیمت دلار در روز دوشنبه شاخص مورد بحث با افزایش قیمت نسبی مواجه شده و به اصطلاح اصلاح شده است.
قیمت دلار اصلاح شد /پیش بینی قیمت دلار 8 تیر

به گزارش اقتصادنیوز؛ روز گذشته موتور مذاکرات برجام در دوحه بعد از سه ماه وقفه روشن شد و علی باقری و انریکه مورا در خصوص مذاکرات هسته ای  گفتگو کردند.

قیمت دلار اصلاح شد 

قیمت دلار در معاملات دیروز  رشد کرد. به عقیده بسیاری از تحلیلگران ارزی بعد از ریزش قیمت دلار در روز دوشنبه شاخص مورد بحث با افزایش قیمت نسبی مواجه شده و به اصطلاح اصلاح شده است.

به باور این دسته از بازیگران ارزی  عموما اصلاح‌های قیمتی به معنای آغاز روند افزایشی جدید نیست و تنها سبب تعدیل نرخ کاهش یافته می‌شود.

هشدار صریح میرکاظمی درباره بروز تورم‌ وحشتناک در کشور

ردپای برجام در بازار دلار ایران

 جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت: پس از رایزنی‌هایم در تهران، تیم من در دوحه برای هماهنگی و تسهیل تبادلات غیرمستقیم بین مذاکره‌کنندگان آمریکایی و ایرانی است.

امیرعبداللهیان هم گفته قرار ما بر این است مذاکرات سه جانبه غیرمستقیم را داشته باشیم. برای رسیدن به توافق خوب، پایدار و قوی آمادگی داریم و جدی هستیم.

 پیش بینی بازار ارز از مسیر برجام 

 عده ای از معامله گران نسبت به مذاکرات خوشبین هستند. اما برخی از تحلیلگران معتقدند در پایان روز اول مذاکرات، هنوز نمی‌توان چشم‌اندازی در خصوص بازه زمانی گفتگوها مشخص کرد و  مسائل مهم ایران و آمریکا یعنی خارج کردن سپاه از فهرست تروریستی، دادن تضمین توسط آمریکا و لغو تحریم‌ها هنوز حل نشده است بنابراین این دسته از بازیگران ارزی سعی می کنند با احتیاط روانه بازار شوند. 

عده ای از تحلیلگران بازار معتقدند  در صورت احیای توافق هسته ای، حداقل در کوتاه مدت اسکناس آمریکایی کاهش پیدا خواهد کرد   از سوی دیگر،‌ این توافق می تواند وسعت انتظارات افزایشی را  نیز برای یک بازه میان مدت مدیریت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید