افزایش عجیب قیمت سیب‌زمینی و پیاز / علت چیست؟

کدخبر: ۵۰۶۱۳۹
اقتصادنیوز: رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد خبر داد: کاهش عرضه باعث افزایش قیمت پیاز و سیب زمینی در هر کیلو بین چهار تا ۶ هزار تومان شده است که تا عرضه بیشتر این محصولات در بازار، همچنان روند پلکانی افزایش نرخ آنها ادامه دارد.
افزایش عجیب قیمت سیب‌زمینی و پیاز / علت چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: با توجه به روزهای پایانی فصل برداشت پیاز و سیب‌زمینی در مناطق زیر کشت این 2 محصول، عرضه آن در بازار مشهد کاهش یافته و این موضوع باعث روند افزایشی قیمت آنها شده است.

حیدر ساکن برجی روز دوشنبه افزود: عمده پیاز و سیب زمینی مشهد از سایر نقاط کشور مانند شیراز و دزفول و برخی مناطق شمالی کشور تامین می شود.

وی بیان کرد: کاهش عرضه باعث افزایش قیمت پیاز و سیب زمینی در هر کیلو بین چهار تا ۶ هزار تومان شده است که تا عرضه بیشتر این محصولات در بازار، همچنان روند پلکانی افزایش نرخ آنها ادامه دارد.

رییس اتحادیه صنف بار فروشان مشهد گفت: تا زمانی که پیاز اصفهان و مشهد به زمان برداشت و عرضه آن در بازار نرسد، همچنان قیمت رو به افزایش خواهد بود.

ساکن اضافه کرد: سیب زمینی مناطق شمالی کشور تمام شده و باید منتظر ورود آن از همدان و اصفهان بود تا خلا بازار را پر کند، اما در مجموع سطح زیر کشت سیب‌زمینی به دلیل کم آبی و عدم کافی بودن توجیه اقتصادی تولید آن، کاهش یافته است و انتظارات برای عرضه انبوه این محصول برآورده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط تولید و عرضه سیب زمینی نمی توان انتظار کاهش قیمت زیادی در این محصول داشت، بلکه با رسیدن بارهای سیب‌زمینی جدید به بازار مشهد، کاهش قیمتی آن جزیی خواهد بود.

قیمت دلار فریز شد/الاکلنگ قیمت سکه بین 2 کانال

حدود ۸۰۰ واحد صنفی زیر پوشش اتحادیه بارفروشان مشهد قرار دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید