افت شدید شاخص هم وزن / غلبه سمت قرمزها در بازار سهام

کدخبر: ۵۰۷۵۸۰
اقتصادنیوز: شاخص‌ کل بازار سهام در معاملات امروز ریزش کرد و تعداد نمادهای قرمزپوش بیش از سبزهای بازار بود.
افت شدید شاخص هم وزن / غلبه سمت قرمزها در بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی  حدود 500 واحد افت داشت. این روند نزولی رفته رفته شتاب گرفت و در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و 487 هزار واحد ایستاد که نسبت به روز شنبه 10 هزار و 890 واحد کاهش داشته است.

غلبه قرمزها در بازار سهام؛ ریزش شدید شاخص هم وزن

شاخص هم وزن در پایان معاملات امروز 6 هزار و 270 واحد نسبت به روز شنبه پائین آمد و در رقم 409 هزار و 559 واحد ایستاد. 

شاخص کل فرابورس هم قرمزپوش شد و 222 واحد افت کرد و به رقم 19 هزار و 822 واحد رسید.

بورس

 

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 87 نماد رشد قیمت داشتند و 524 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 14 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 86 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

 

خروج پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای نوزدهمین روز متوالی منفی شد و 758 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 92 میلیارد تومان بود. پس از بپاس، نمادهای شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

 

لیدرهای بازار سهام

امروز نمادهای «فارس»، «فملی» و «شتران» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «فولاد»، «ومعادن» و «فخوز» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شاوان» و «غصینو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مارون»، «ددانا» و «دی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فولاد صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

امروز سه گروه یکپارچه قرمز پوش شدند. قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی و کک»، «محصولات غذایی» و «عرضه کنندگان برق» کاهش یافت و قرمزترین صنایع بورس بودند.

 

مازاد عرضه در پایان معاملات دوشنبه

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 128 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 74 درصد افت کرد و در رقم 8 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد سکرد (شرکت سیمان کردستان) با صف‌ خرید 4 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سکرد، نمادهای تکنو (شرکت تکنو تار) و خچرخش (شرکت چرخشگر) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد شاوان (شرکت پالایش نفت لاوان) تعلق داشت که ارزش آن 19 میلیارد تومان بود. پس از شاوان، نمادهای غنوش، قچار، قرن و دانا بیشترین صف فروش داشتند. 

 

بهبود معاملات خُرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 132 هزار و 763 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 127 هزار و 859 میلیارد تومان بود که 96 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 18 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 375 میلیارد تومان رسید.

 

جدول معاملات

در معاملات امروز نماد فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 130 میلیارد تومان بود. 

پس از فولاد، بپاس بیشترین ارزش معاملات را داشت و نوری رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد شپنا و خزامیا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی (بانک دی) با تعداد 713 میلیون و 113 هزار و 870 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد خساپا و وبملت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید