رصد بازار کالای اساسی؛

اعلام قیمت برنج در عمده فروشی ها

کدخبر: ۵۰۸۰۴۱
معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی قیمت برنج عمده فروشی در استان گیلان را بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: امروز اولین برداشت برنج در استان مازندران است و هر چقدر به پیک برداشت می رسیم با اوج عرضه قیمت هم کاهش می‌یابد.
اعلام قیمت برنج در عمده فروشی ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، مجید حسنی مقدم با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی مرکز آمار ایران ما سالانه سه میلیون تن برنج مصرف داریم، افزود: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن برنج در داخل تولید می شود.

وی قیمت برنج در دو استان شمالی تولیدکننده برنج مرغوب را این طور اعلام کرد: قیمت برنج عمده فروشی در استان گیلان بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان و قیمت خرده فروشی هم در این استان بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است و در استان مازندران هم به عنوان یکی از قطب های تولید برنج ایرانی تقریباً به همین شکل است.

خبر مهم درباره واریز یارانه و معوقات معترضان و جاماندگان

مدیر دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولین برداشت برنج در استان مازندران اتفاق افتاده است، بیان کرد: طبیعی است هر چقدر که به پیک برداشت می رسیم با اوج عرضه، قیمت هم کاهش پیدا می کند.

حسنی مقدم با اشاره به فعالیت ۴۳۵ واحد فرآوری گوجه فرنگی در کشور گفت: سالانه حدود شش میلیون تن رب گوجه فرنگی در کشور تولید می شود اما با توجه به افزایش هزینه‌های نیروی انسانی و مواد اولیه، اتحادیه ذیربط درخواست افزایش قیمت داده که فرآیند آن در حال انجام است و امیدواریم که یک قیمت منطقی برای تولیدکننده و مصرف کننده تعیین شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید