امضای قانون ممنوعیت پرداخت های رمزارزی در روسیه

شوک بزرگ پوتین به بازار رمزارزها!

کدخبر: ۵۰۸۵۸۴
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا قانونی را مبنی بر ممنوعیت ملی استفاده از دارایی های دیجیتال برای شیوه های پرداخت امضا کرد.
شوک بزرگ پوتین به بازار رمزارزها!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آکادمی هلاکوئی، این اقدام پس از آن صورت می گیرد که دولت و بانک مرکزی روسیه مدت هاست که در رابطه با چگونگی اقدامات در برابر رمزارزها بحث می کردند.

بانک مرکزی این کشور در ماه ژانویه(دی-بهمن 1400) ممنوعیت کاملی را برای شیوه های پرداخت و سرمایه گذاری در حوزه کریپتو پیشنهاد کرد. قانونی که اخیرا مطرح شده است ، تفاوت چندانی با آن ندارد. وزارت دارایی روسیه در ماه فوریه(بهمن) پیش‌نویس مقررات در رابطه با رمزارزها را به دولت ارائه کرد که مانند قانونی است که امروز تصویب شده است. این قانون ، امکان سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال از قبیل بیت‌کوین ویا اتریوم را فراهم می‌کند، اما خریداری اقلام با رمزارزها را نفی می کند.

روسیه از زمان تهاجم به اوکراین در کانون توجهات رمزارزی واقع شده است ، به طوری که شرکت‌های بزرگ رمزارزی از قبیل  بایننس و کوین‌بیس، اعلام کردند که از قوانین ایالات متحده واتحادیه اروپا تبعیت خواهند کرد و استفاده مردم این کشور   از صرافی ها را محدود می کنند.

لایحه های قانونی در رابطه با رمزارزها در روسیه پیچیده است ، به طوری که بانک مرکزی این کشور پیش از این خواهان ممنوعیت استخراج بیت کوین و تراکنش های رمزارزی شده بود، اما در اوایل سال جاری، وزارت دارایی این کشور به ضرورت صدور مجوز برای توسعه فناوری رمزارزی اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید