کلاهبرداری 62 میلیون دلاری از کیف پول کاربران رمزارزها!

کدخبر: ۴۹۳۳۶۵
بنا بر اعلام دادستان‌های ایالات متحده آمریکا در روز جمعه، مردی از ایالت فلوریدا که مدیر عامل پلتفرم استخراج و سرمایه‌گذاری رمزارزی، ماینینگ کپیتال کوین(Mining Capital Coin)، است، مورد اتهام واقع شده است که وی یک طرح کلاهبرداری سرمایه‌گذاری جهانی به ارزش 62 میلیون دلار را سازماندهی کرده است.
کلاهبرداری 62 میلیون دلاری از کیف پول کاربران رمزارزها!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آکادمی هلاکوئی، لوئیز کاپوچی جونیور(Luiz Capuci Jr)، شخصی 44 ساله، از پورت سنت لوسی، به توطئه برای فعالیت های کلاهبرداری الکترونیکی بین ایالتی ، سرقت اوراق بهادار و دارایی های مالی و ارتکاب پولشویی بین المللی متهم شده است.

لوئیز کاپوچی جونیور در صورت محکومیت به این اتهامات ، با حداکثر مجازات 45 سال زندان مواجه خواهد شد.

بر اساس کیفرخواست ، آقای کاپوچی سرمایه‌گذاران را در زمینه برنامه استخراج و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال شرکتش گمراه کرده است که طی آن ، سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید «بسته‌های استخراج» در این شرکت سرمایه‌گذاری کنند.

آقای کاپوچی و همکارانش به سرمایه‌گذاران اطمینان دادند که این شرکت با استفاده از این پول برای استخراج رمزارزهای جدید، سود قابل توجهی را به دست خواهد آورد.

بنا بر اعلام دادستان ها ، آقای کاپوچی ظاهراً وجوه کابران را به کیف پول های رمزارزی تحت کنترل خود انتقال داده است.

کنت آ. پولیت، جونیور(Kenneth A. Polite, Jr)، معاون دادستان بخش جنایی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا عنوان کرد:
“کلاهبرداری در بستر ارزهای دیجیتال، بازارهای مالی را در سراسر جهان تضعیف می کند، زیرا بازیگران بد ، سرمایه گذاران را کلاهبرداری می کنند و توانایی کارآفرینان قانونی را برای نوآوری در این فضای نوظهور محدود می کنند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید