افت اندک نرخ حواله درهم

قیمت دلار سر گردان شد/افت قیمت طلا و سکه

کدخبر: ۵۱۰۲۹۲
اقتصادنیوز : قیمت دلار آزاد امروز در حالی اصلاح شد که در بازار رسمی هم قیمت دلار سرگردان بود.
قیمت دلار سر گردان شد/افت قیمت طلا و سکه

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار تهران که اولین روز مرداد را افزایشی به پایان رسانده بود در دومین روز هفته  اصلاح شد. قیمت دلار امروز 2 مرداد ماه کانالی که دیروز فتح کرده بود را از دست داد و  تقریبا 150 تومان پایین تر  از دیروز معامله شد .

تعدیل قیمت دلار در بازار همسایه 

در بازار های همسایه هم نرخ دلار تعدیل شد. قیمت دلار در هرات امروز نزدیک به 100 تومان افت کرد و در سلیمانیه قیمت دلار بیش از 200 تومان کاهش را ثبت کرد . 

افت اندک نرخ حواله درهم 

البته امروز نرخ حواله درهم نیز اندکی افت کرد . قیمت درهم امروز 50 تومان پایین آمد با این حال  نرخ برابری درهم به دلار همچنان در کانال جدید و بالای مرز مقاومتی ایستاده بود . 

قیمت دلار  رسمی سر گردان شد 

در بازار رسمی هم قیمت دلار  سرگردان بود . مثلا در صرافی ملی نرخ دلار امروز با 24 تومان کاهش نسبت به روز قبل معامله شد اما در ساعت 11:36  دقیقه به وقت تهران قیمت فروش  دلار به یکباره 24 هزار و 821 تومان  اعلام شد که تقریبا 3 هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

البته در ادامه کار صرافی ملی قیمت دلار دوباره به کانال 27 هزار تومان برگشت و با 27 هزار و 821 تومان و 27 هزار و 785 تومان مبادله شد. 

نرخ دلار در بازار متشکل ارزی امروز قیمت های متفاوتی معامله شد. اسکناس آمریکایی در بازار متشکل ارزی امروز با 27 هزار و 671 تومان آغاز به کار کرد و قبل از ظهر امروز 27 هزار و 661 تومان بود . قیمت دلار متشکل در زمان نوشتن این گزارش 27 هزار و 647 تومان بود. 

فتوای رهبر انقلاب درباره  معاملات فردایی ارز و سکه

 از خبرهای مهم بازار امروز می توان  به فتوای رهبر انقلاب درباره  معاملات فردایی ارز و سکه  اشاره کرد. دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتایی درباره حکم شرعی معاملات فردایی ارز و طلا اعلام کرد اگر به قصد سود از نوسان قیمت باشد مشروع نیست.

اثر بهبود روابط منطقه در بازار دلار 

 در بخش سیاسی بازار عده‌ای از کارشناسان بر این باورند که با وجود کاهش امید‌ها و انتظارات مثبت نسبت به آینده مذاکرات برجام، بهبود روابط منطقه می‌تواند در آینده تاثیرات قابل توجهی بر روند بازار ارز داشته باشد.

افت قیمت طلا 18 عیار 

بازار جهانی طلا امروز تعطیل بود . قیمت اونس طلا دیروز  1727 دلار بود.در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش 1میلیون و 355 هزار تومان بود که در مقایسه با روز  گذشته 3 هزار و 600 تومان افت کرده بود.

 قیمت سکه هم امروز بین کانال 14 و 15 میلیون تومان به فروش رسید . فاصله زیادی ارزش ذاتی  سکه با قیمت نقدی باعث شده سکه بازان با احتیاط بیشتری نسبت به خرید و فروش سکه اقدام کنند . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید