خبرنامه اقتصادنیوز؛

نرخ سود در بازار باز رکورد زد/فیوز اینترنت پرید!

کدخبر: ۵۱۰۶۶۶
اقتصادنیوز: مروری بر مهم ترین خبرهای دوشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۱
نرخ سود در بازار باز رکورد زد/فیوز اینترنت پرید!

*کویت، میزبان وزیر خارجه ایران!

سفیر ایران در کویت اعلام کرد که وزیر خارجه ایران به زودی و احتمالا طی چند هفته آینده به منظور رایزنی و مشورت در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه عازم کویت خواهد شد، گفت: روابط ایران-کویت مستحکم و رو به رشد است.

*به سنگ اندام را تأدیب کردند!

جوان شیرازی: با سنگ مردم را زدم تا از سیل نجاتشان دهم.

جوان ۳۰ ساله‌ای که در مزرعه پرورش ماهی در نزدیکی محل سیل استهبان کار می‌کرد متوجه صدای بلند رودخانه می‌شود. با موتور راه می‌افتد و کسانی که در مسیر سیل بودند را خبردار می‌کند. وی مجبور شده است برای دور کردن برخی از مردم به پرتاب سنگ متوسل شود.

 

*تنش در پارلمان بریتانیا!

 تراس و سوناک یکدیگر را در آستانه مناظره به نرمش در مقابل چین متهم کردند. ریشی سوناک و لیز تراس، دو نامزد راه‌یافته به دور نهایی رای‌گیری برای تعیین جانشین بوریس جانسون، یکدیگر را به نرمش در برابر چین متهم کردند

*نرخ سود در بازار باز رکورد زد!

اقتصادنیوز: بازار باز در هفته های اخیر رکوردزنی های خود را ادامه داده اما در شاخص دیگری. با این که سطح بسط پول در این بازار کاهش پیدا کرده و در مرز 60 همت ثابت مانده اما نرخ سود همچنان سیری صعودی داشته و قله های خود را ارتقا داده است. 

*فیوز اینترنت پرید!

اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران تایید کرد که، از صبح امروز اختلال ایجاد شده باعث قطعی موقت اینترنت در برخی نقاط کشور شده است.  برخی گزارش‌های غیررسمی، اختلال برق در شرکت ارتباطات زیرساخت (ساختمان LCT) را دلیل اختلال امروز اینترنت اعلام می‌کنند. همچنین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای، شایعه مطرح شده در خصوص ارتباط اختلال در اینترنت کشور با قطعی برق را تکذیب کرد.

 

*تغییر فرمول در محاسبه کمیسیون مشاوران املاک!

فرمول حق الزحمه مشاوران املاک از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد که براساس آن تعیین کمیسیون بنگاه‌های املاک بر مبنای درصدی از قیمت معاملاتی که سبب ذی‌نفع شدن بنگاه‌ها از گرانی مسکن می‌شد، لغو شد. متوسط قیمت املاک هر بلوک بر اساس شاخص‌های مختلف برای یک سال تعیین می‌شود.

 

*مرگ، تنش‌ها را از بین نمی‌برد؛«پوتین» در مراسم «آبه» شرکت نمی‌کند!

 دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برنامه‌ای برای مشارکت در مراسم تشییع جنازه شینزو آبه نخست وزیر فقید ژاپن ندارد. مراسم رسمی تشییع جنازه آبه پاییز برگزار خواهد شد.

 

یارانه‌های کهنه!

 یارانه‌ براساس اطلاعات ۹ سال قبل پرداخت می‌شد!

 سرپرست وزارت کار: اطلاعات پایگاه ایرانیان از سال ۹۲-۹۳ و در دولت گذشته به‌روزرسانی نشده بود و یارانه‌ها بر همان اساس واریز می‌شد که به روزرسانی این اطلاعات از یک ماه و نیم گذشته آغاز شده است. 

 

* «شیاع السودانی» در انتظار کرسی نخست وزیری عراق!                                             

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، با اجماع، «محمد شیاع السودانی» را به عنوان نامزد تصدی نخست‌وزیری عراق معرفی کرد.

 

* قانون بانک مرکزی در شُرُف دگرگونی!

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس:

مجلس به این سمت می‌رود که در روزهای آینده تغییر قانون بانک مرکزی را کلید بزند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید