تقلید بانک مرکزی رئیسی از دولت روحانی

قاچاق دلار از تهران به سلیمانیه /معامله گران سکه و دلار تعقیب مالیاتی می شوند

کدخبر: ۵۱۰۹۸۷
معامله‌گران ارزی هم مثل بورسی‌ها نگران افزایش نرخ سود بودند. آن‌ها می‌گویند دلیل کمبود نقدینگی در بازار بخاطر افزایش نرخ سود بین بانکی به ۲۱ درصد است.
قاچاق دلار از تهران به سلیمانیه /معامله گران سکه و دلار تعقیب مالیاتی می شوند

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار نیما در سال جاری ۱۰ درصد رشد کرده است، از سوی دیگر معامله‌گران می‌گویند تزریق ۲۰۰۰ دلاری، قیمت در بازار را نگه‌ داشته است، اما آیا بانک مرکزی رییسی راه بانک مرکزی روحانی را می‌رود؟

رشد 10 درصدی قیمت دلار نیما

قیمت دلار نیما در سال جاری رو به صعود بوده و این نرخ نسبت به ابتدای سال حدود 10 درصد رشد کرده است. برخی معامله‌گران می‌گویند باتوجه به نوسان محدود قیمت دلار متشکل،  دولت بدنبال افزایش قیمت دلار در نیما است. البته علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی وعده داده قیمت بازار را به دلار نیما نزدیک می‌کند.

شناسایی معامله گران ارز و سکه

روز دوشنبه به نقل از سازمان امور مالیاتی اعلام شد ۶۰ هزار معامله‌گر رمزارز ، ارز و سکه شناسایی شده‌اند. این خبر ریسک معاملات و نقل و انتقالات پول را بالا می‌برد و موجب کاهش حجم داد و ستد‌ها می‌شود.

در روزهای اخیر، هم کارشناسان و هم فعالان بازار متفق‌القول هستند اگر تزریق‌های ۲۰۰۰ دلاری در قالب سهمیه کارت ملی نبود، قیمت دلار رو به افزایش بود، زیرا هم اخبار هسته‌ای منفی شده است و هم فاصله قیمت دلار تهران با برخی بازارهای مرزی.

قاچاق دلار از تهران به سلیمانیه

به گزارش اکوایران، در بازار شایعه شده سهمیه‌های دو هزار دلاری تبدیل به بسته‌های ده هزار دلاری می‌شود و به صورت قاچاق به سلیمانیه می‌رود.

بانک مرکزی رئیسی در مسیر بانک مرکزی روحانی

 معامله‌گران به دو اتفاق اشاره می‌کنند و می‌گویند که در وضعیت کنونی بانک مرکزی رییسی، راه بانک مرکزی روحانی را می‌رود. اولین اتفاق  نزدیک شدن قیمت دلار هرات به دلار تهران است نرخ در این دو بازار فاصله گرفته بودند اما اکنون به هم نزدیک شده اند برخی مدعی هستند بازار ساز ارزی در هرات دلار تزریق می کرد تا در تهران نرخ پایین بیاید اما پس از عوارض منفی این شکاف سیاست مداخله در هرات متوقف شده و نرخ های مرزی همگرا شده است. این سیاست در دولت روحانی نیز تعقیب می شد.

اتفاق دوم فروش 2000 دلار سهمیه‌ای بوده که معامله‌گران می‌گویند این مدل فروش دلار از دوره روحانی شروع شد و در دوره رییسی این قطع شد و دوباره بانک مرکزی رییسی این دلار سهمیه‌ای را می‌دهد.

شکایت بورسی ها از افزایش نرخ سود بانکی

مهمترین خبر مواضع علی صالح آبادی درباره نرخ سود بین بانکی بود. افزایش نرخ سود بین بانکی به ۲۱ درصد، شکایت بورسی‌ها را در پی داشت. درحالیکه برخی از تحلیلگران می‌گویند این افزایش اندک اثری بر بازارهای دارایی ندارد و صرفا می‌تواند در کنترل نقدینگی، کمی موثر باشد.

معامله گران ارزی هم شاکی شدند

جالب است که معامله‌گران ارزی هم مثل بورسی‌ها نگران افزایش  نرخ سود بودند. آن‌ها می‌گویند دلیل کمبود نقدینگی در بازار بخاطر افزایش نرخ سود بین بانکی به ۲۱ درصد است.

سیگنال صعودی درهم

نکته اول بازار حرکت نرخ درهم در پشت خطی شب دوشنبه بود که سیگنال نزول داد ولی نرخ سه‌شنبه افزایشی شد. بعد از بسته شدن بازار سه‌شنبه، درهم در پشت خطی سیگنال صعود داده است.

نکته دوم درمورد دلار سهمیه‌ای بود. در روز سه‌شنبه نرخ دلار سهمیه‌ای از 30 هزار و 200 تا 800 تومان بود و عده‌ای از خریداران می‌گفتند یکی از صرافی‌ها دلار سهمیه‌ای را 30 هزار و 800 تومان عرضه میکرد و دو درصد هم کارمزد از هر دلار کسب میکرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک