قیمت طلا غافلگیر شد /بازگشت شاخص دلار به روند صعودی

کدخبر: ۵۱۲۸۱۱
در حالی که تحلیل‌گران بازار سیگنال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره را یکی از دلایل رشد طلا عنوان می کردند اما در روزی که گذشت سیگنال های متناقضی مخابره شد.
قیمت طلا غافلگیر شد /بازگشت شاخص دلار به روند صعودی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران در روز چهارشنبه قیمت دلار تقریبا در محدوده 1760 دلار نوسان داشت. در حالی که تحلیل‌گران بازار سیگنال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره را یکی از دلایل رشد طلا عنوان می کردند اما در روزی که گذشت سیگنال های متناقضی مخابره شد.

همین موضوع شبب شد تا هم شاخص دلار و هم نرخ سود اوراق قرضه در آمریکا مجددا به روند صعودی خود بازگردند و فشار نزولی بر قیمت طلا را بیشتر کنند.

برخی از مقامات فدرال رزرو یک هفته پس از جلسه ماه جولای این نهاد بر موضع تهاجمی انقباضی فدرال رزرو تاکید کردند. موضوعی که جریان ورود پول به بازار طلا را محدود کرد. با افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا بیشتر و همین موضوع سبب کاهش تقاضا برای این فلز ارزشمند می شود.

البته برخی تحلیل گران بر این باورند که نگرانی های شدید رکود اقتصاد جهان می تواند روند صعودی طلا را حفظ کند.

روز چهارشنبه جیمز بولارد رییس فدرال رزرو سینت لوییز اعلام کرد که بانک مرکزی باید در افزایش نرخ بهره ثابت قدم باشد تا بتواند تورمی را که اکنون بر قله چهل ساله ایستاده است را به محدوده هدف بازگرداند. محدوده هدف نرخ بهره فدرال رزرو 2 درصد است، اما اکنون تورم بزرگ ترین اقتصاد جهان از 9 درصد هم عبور کرده است.

روز گذشته سفر نانسی پلوسی به تایوان سبب رشد قابل توجه قیمت طلا شد. سفر رییس مجلس نمایندگان آمریکا به کشوری که چین آن را جزئی از خاک خود می داند، تنش های سیاسی بین دو قطب اقتصادی جهان را به بالاترین سطح خود در ماه های گذشته رساند. این موضوع یکی از فاکتورهای پیش بینی نشده ای بود که به صعود قیمت طلا کمک کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید