گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

شوک ریزشی به دلار تهران/ قیمت طلا و سکه کاهش یافت

کدخبر: ۵۱۴۰۴۳
اقتصادنیوز : با وجود تردید واحتیاط معامله گران دلار امروز19 مرداد 1401 شوک بازار های همسایه به دلار تهران موجب شد که اسکناس آمریکایی در تهران بر مدار کاهش قرار بگیرد.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به نظر می رسد که برجام به ایستگاه پایانی نزدیک شده اما اندکی تردید در به نتیجه رسیدن توافق هسته ای  در بین معامله گران بازار دلار وجود دارد.

شوک بازار های همسایه به دلار تهران

پیتر استانو سخنگوی جوزپ بورل گفت: گفتگو‌ها ی برجامی اکنون تمام شده و دیگر چیز قابل مذاکره‌ای وجود ندارد و همه چیز در متن نهایی که روز دوشنبه به مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین تقدیم شد، مشخص شده است.ایالات متحده بلافاصله موافقت خود را با "متن نهایی" که ⁧ انریکه مورا⁩ می‌گوید برای ⁧ احیای برجام⁩ روی میز گذاشته اعلام کرد. ایران می‌گوید متن نیاز به بررسی جامع دارد.

با وجود تردید واحتیاط معامله گران دلار امروز شوک بازار های همسایه به دلار تهران موجب شد که اسکناس آمریکایی در تهران بر مدار کاهش قرار بگیرد. 

قیمت دلار عصر امروز در تهران 600 تومان کاهش را ثبت کرد و در بازار هرات و سلیمانیه یک کانال پایین آمد . نرخ دلار در هرات امروز 320 تومان افت کرد و در سلیمانیه 530 تومان عقب نشینی کرد . 

قیمت طلا  و سکه کاهش یافت 

 قیمت اونس طلا عصر امروز تقریبا 4 دلار پایین آمد و در محدوده 1794 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم در زمان نوشتن این گزارش قیمت طلا 18 عیار با 1 میلیون و 348  هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه  با دیروز 25 هزار و 400 تومان کاهش را نشان می‌دهد . 

قیمت سکه عصر امروز  در محدوده 14 میلیون و 700 تا 14 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد  فلز زرد رنگ داخلی امروز با 142 هزار تومان کاهش نسبت به روز قبل به قیمت 14 میلیون و 755 هزار تومان معامله شد.  ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 151 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 12 درصد بدست آمد . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید