بازدهی منفی صنعت محصولات شیمیایی در بورس / سهامداران چقدر زیان کردند؟

کدخبر: ۵۱۴۵۲۰
صنعت محصولات شیمیایی در یک ماهه گذشته بازدهی منفی 5 درصدی را برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده است همچنین شرکت‌های این گروه در طول یک سال گذشته به طور میانگین بازدهی مثبت نداشته‌اند.
بازدهی منفی صنعت محصولات شیمیایی در بورس / سهامداران چقدر زیان کردند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،در بورس اوراق بهادار تهران گروه مواد شیمیایی جزء بزرگان بازار محسوب می‌شود به طوریکه ارزش این گروه با 44 نماد فعال حدود 810 هزار میلیارد تومان است که می‌توان گفت این صنعت بیش از 12 دصد از بازار را تشکیل می‌دهد.

بزرگترین نماد این گروه شرکت مارون است با ارزش بازاری 152 هزار میلیارد تومان و پس از آن نمادهای پارس ، آریا و نوری به ترتیب با ارزش بازاری 114 ، 98 و 87 هزار میلیارد تومان در رده‌های بعدی قرار دارند. پلی اتیلن سبک و سنگین، اتیلن ، اتان ، پنتان و بوتان ،پارازایلین ، رافینیت و گاز مایع ، متانول ، پلی‌روپیلن و پی وی سی از جمله محصولات تولیدی این صنعت به شمار می‌رود.

بهترین  P/E این گروه 4.7 است که متعلق نماد شغدیر با ارزش بازاری 9 هزار میلیارد تومانی است که با قیمت 7 هزار و 361 تومان مورد داد و ستد قرار گرفته است. این شرکت با فروش پی وی سی توانسته است برای 4 ماهه نخست سال جاری رقم 287 میلیارد تومان فروش را ثبت کند و در گزارش سه ماهه حسابرسی نشده خود رقم 381 تومان به ازای هر سهم سود شناسایی کند. پس از نماد شغدیر نمادهای شبصیر و جم پیلن با «پی بر ای‌»های 5 و 5.1 در رتبه های بعدی این گروه جای دارند.

روند بازدهی صنعت 

این صنعت در یک ماهه گذشته بازدهی منفی 5 درصدی را برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده است همچنین شرکت‌های این گروه در طول یک سال گذشته به طور میانگین بازدهی نداشته‌اند. در جدول زیر بازدهی این گروه در مقابل کل بازار نشان داده شده است. 

محصولات شیمیایی

نسبت‌های مالی

حاشیه سود خالص این صنعت را در حدود 29 درصد تخمین زده‌اند و برای حاشیه سود عملیاتی عدد 25 درصد را مد نظر دارند. جدول ذیل اطلاعات نسبت‌های مالی این صنعت را نشان می‌دهد.

محصولات شیمیایی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید