پیش بینی قیمت دلار امروز 24 مرداد

2 واکنش متفاوت بازار ارز به مذاکرات برجام /رشد شبانه قیمت دلار

کدخبر: ۵۱۴۹۸۶
دیشب در معاملات پشت خطی اسکناس آمریکایی جان دوباره گرفت و قیمت ها به سمت بالا جهش پیدا کرد .
2 واکنش متفاوت بازار ارز به مذاکرات برجام /رشد شبانه قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار روز گذشته هم در تهران مسیر کاهش را دنبال کرد هم در هرات. با این حال دیشب در معاملات پشت خطی اسکناس آمریکایی جان دوباره گرفت و قیمت ها به سمت بالا جهش پیدا کرد . 

رشد قیمت دلار در بازار شبانه 

نرخ دلار تهران در معاملات شبانه به سمت نیمه کانال حرکت کرد و بیش از 300 تومان افزایش یافت. روند کاهشی قیمت دلار هرات هم دیشب متوقف شد و اسکناس آمریکایی در بازار هرات کانالی که دیروز از دست داده بود را پس گرفت. قیمت دلار هرات دیشب تقریبا 400 تومان بالاتر از روز یکشنبه معامله شد .

حمایت شبانه قیمت دلار از بازار سکه /پیش بینی قیمت سکه امروز

در این میان سرعت افزایشی دلار سلیمانیه بیشتر از تهران و هرات بود . نرخ دلار سلیمانیه دیشب تقریبا 700 تومان رشد را تجربه کرد . قیمت درهم نیز دیشب صعودی بود.

دو چشم انداز متفاوت در بازار ارز

بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد در شرایط فعلی دو چشم انداز متفاوت نسبت به مذاکرات برجام در بازار ارز تهران وجود دارد.

دسته اول تحلیلگران معتقدند که تمامی تحرکات کاهشی نرخ ارز از ابتدای مذاکرات وین تاکنون تنها بر حسب سیگنال‌های مثبت بوده و در نتیجه با انتشار خبر قطعی احیای  توافق هسته‌ای برجام قیمت ارز پتانسیل ریزش‌های چشمگیر‌تری را نیز دارد.

با این حال عده ای از دیگر از معامله گران معتقدند ایران چندان تمایلی ندارد که پیش نویس پیشنهاد شده اروپا درباره توافق هسته ای را بپذیرد. از نگاه آن ها صحبت های برخی مقام های داخلی نشان می دهد که برای رسیدن به توافق هسته ای نیاز است که آمریکا امتیازهای بیشتری را به ایران ارایه کند.

علی خضریان ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از مخالفان برجام در توئیتی نوشته با توجه به آخرین گزارش‌های دریافتی از مذاکرات وین، متأسفانه در پیش‌نویس توافق احیای برجام همچنان با سیاست قطعی کشور فاصله زیادی دارد. به طوری که در متن همچنان سخنرانی رئیس جمهور آمریکا به عنوان تضمین قرار گرفته و راستی آزمایی رفع تحریم نیز به جای ایران به آمریکا سپرده شده است! 

به این ترتیب از نگاه برخی تحلیل گران، به نظر می رسد خوشبینی ها نسبت به احیای توافق هسته ای کمی در بازار پایین آمده است و همین عامل موجب شده است که قیمت دلار از فاز نزولی خارج شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید