قیمت طلا 18 عیار در مسیر صعود

قیمت‌دلار تهران و هرات بهم نزدیک شد/هجوم سکه‌بازان به کانال 14

کدخبر: ۵۱۵۳۲۲
نرخ دلار دیروز به صورت هیجانی یک کانال عقبگرد کرد اما در بازار امروز سه شنبه 25 مرداد ماه کانال دیروز را پس گرفت.
قیمت‌دلار تهران و هرات بهم نزدیک شد/هجوم سکه‌بازان به کانال 14

به گزارش اقتصادنیوز؛  شب گذشته پاسخ برجامی ایران به دست جوزپ بورل رسید . با این حال هنوز فضای برجام در هاله ای از ابهام است. 

قیمت دلار در تهران و هرات

نرخ دلار دیروز به صورت هیجانی یک کانال عقبگرد کرد اما در بازار امروز سه شنبه 25 مرداد ماه کانال دیروز را پس گرفت. نرخ دلار  امروز در تهران و هرات به هم نزدیک شدند. نرخ حواله درهم نیز امروز در مقایسه با روز گذشته نوسان محدودی را تجربه کرد . 

فضای مه آلود برجام در بازار دلار 

 به نظر می رسد در فضای مه آلود برجام، د  حداقل بازیگران ارزی سعی دارند تا مشخص شدن نتایج کامل مذاکرات هسته ای صبر کنند و بی گدار به آب نزنند. 

نشریه پولیتیکو با استناد به اظهارات یک مقام غربی، ادعاهایی را درباره پاسخ ایران نسبت به پیشنهادات اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای مطرح کرده که تهران با تحقیقات درباره منشا ذرات مواد هسته‌ای ادعایی آژانس مخالفت کرده و ایران می گوید برجام تنها در صورتی می‌تواند احیا شود که این تحقیق آژانس، برای همیشه مختومه اعلام شود.

 نماینده روسیه در مذاکرات وین هم اعلام کرده ایران پیشنهاد کرده در جریان اصلاح پیش‌نویس احیای توافق، تضمین‌های مربوط به حفظ آن در آینده تقویت شود  و دیدار قریب‌الوقوع در سطح وزرای خارجه در خصوص توافق هسته‌ای بعید نیست.

 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه گفت: ما پاسخ خود را به پیشنهاد اروپا به صورت شفاف ارائه خواهیم داد و به محض اعلام تعهد ایران به توافق بازخواهیم گشت او افزود آنچه در پرونده هسته‌ای ایران قابل مذاکره است تکمیل شده و ما موضع خود را که به اروپایی‌ها تحویل داده‌ایم فاش نمی‌کنیم.

 گزارش‌های رسیده به نور‌نیوز حاکی است که در ایده‌های طرح شده از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی همچنان به برخی دغدغه‌های ایران که ذیل سه محور اصلی در مذاکرات دنبال شده‌، پاسخ شفافی داده نشده و نظرات اعلام شده به اتحادیه اروپایی از سوی ایران نیز ناظر بر ضرورت تامین مطالبات قانونی کشورمان است.

 مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران گفته نمی توانم بگویم توافق بدست خواهد آمد، اما از هر زمان دیگر به آن نزدیک تر هستیم. 

قیمت دلار در بازار رسمی چند‌؟ 

 صرافی ملی هم امروز قیمت دلار را با بیش از یک ساعت تاخیر اعلام کرد. قیمت فروش دلار در صرافی ملی امروز ظهر 28 هزار و 70 تومان بود که نسبت به دیروز اندکی پایین تر بود. نرخ دلار متشکل هم  امروز 27 هزار و 931 تومان بود. 

قیمت اونس طلا ظهر امروز 

قیمت اونس طلا  ظهر امروز در مقایسه با روز گذشته تقریبا 2 دلار پایین تر بود . فلز زرد رنگ جهانی امروز در محدوده 1778 دلار معامله شد . 

رشد قیمت طلا 18 عیار

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز 1 میلیون 304  هزار و 200 تومان بود که نسبت به روز قبل 4 هزارو 900 تومان بالا تر بود. 

هجوم سکه بازان به کانال 14 

سکه بازان هم که روز گذشته کانال 14 میلیون تومان را از دست داده بودند در بازار امروز به سمت کانال  مذکور هجوم بردند و قیمت هر قطعه سکه امامی  در محدوده 14 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد . این قیمت نسبت به روز گذشته تقریبا 128 تومان رشد را نشان می دهد . 

ارزش ذاتی سکه امروز  12 میلیون و 599 هزار تومان بود که نسبت به قیمت نقدی  تقریبا به 1 میلیون و 500 هزار تومان فاصله دارد . حباب سکه هم امروز مانند روز گذشته در محدوده 11 درصد قرار داشت. 

 

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید