تحلیل سهام وپاسار / سهامداران وپاسار چقدر سود کردند؟

کدخبر: ۵۱۸۰۷۷
بانک پاسارگاد در ماه اخیر توانست با به دست آوردن 3 هزار و 490 میلیارد تومان درآمد تسهیلات به نسبت مرداد سال قبل رشد 137 درصدی را به ثبت برساند. درآمد های این بانک در 5 ماهه امسال 59 درصد به نسبت 5 ماهه سال قبل افزایش یافته است اما با وجود این شرایط بنیادی مناسب، سهام وپاسار در یک ماهه اخیر با خروج شدید پول حقیقی مواجه بوده است.
تحلیل سهام وپاسار / سهامداران وپاسار چقدر سود کردند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران؛ بانک پاسارگاد در ماه های اخیر توانسته است سطح درآمدی خوبی را از طریق تسهیلات اعطایی خود شکل دهد. این بانک در مرداد ماه امسال 3 هزار و 490 میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی داشت که به نسبت مرداد ماه سال قبل این رقم 137 درصد رشد داشته است. مجموع درآمد های وپاسار از این محل در 5 ماهه امسال به 19 هزارو 321 میلیارد تومان رسیده است. این مجموعه به نسبت 12 هزار و 168 میلیارد تومان 5 ماهه سال قبل 58.7 درصد رشد درآمد تسهیلات داشته است. این بانک در صورت های مالی سالانه خود و درآمد های فصلی عملکرد قابل قبولی داشته است که در تحلیل بنیادی وسپار به آن پرداخته ایم. با وجود افزایش سطح درآمدی این بانک و رشد صنعت بانکی در جریان خبرهای دور جدید مزاکرات، سهام وپاسار در 27 روز معاملاتی اخیر با خروج پول حقیقی مواجه بوده است. قیمت سهام وپاسار نیز از ابتدای سال رشد چندانی نداشته است و در 5 ماهه اخیر تنها 2.5 درصد بازدهی داشته است.

 

درآمد ماهانه بانک پاسارگاد از محل تسهیلات اعطایی

روند درآمد ماهانه بانک پاسارگاد نشان می دهد که درآمد این بانک در 6 ماهه دوم سال به نسبت بهار و تابستان بیشتر است. در سال جاری بانک پاسارگاد توانسته سطح درآمدی خود را 50 درصد بالاتر از 5 ماهه سال قبل قرار دهد. در سال قبل بانک پاسارگاد کمتر از یک سوم درآمد های خود را در 5 ماهه ابتدایی کسب کرده بود و بخش اصلی درآمد ها در پاییز و زمستان به دست آمد. در سال جاری برای حفظ این روند افزایشی در کسب درآمد نیاز است تا مقدار درآمد تسهیلات اعطایی در ماه های پیش رو افزایش 40 درصدی به نسبت خرداد ماه امسال داشته باشد. با وجود تحلیل های این روزها درارتباط با توانایی صنعت بانکی برای رشد در ماه های آینده به واسطه اخبار برجامی سهام وپاسار در ماه گذشته حجم زیادی خروج پول حقیقی داشته است. قیمت این سهم در روزهای اخیر برای حقوقی ها جذاب بوده است و در این رنج قیمتی شاهد تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در این نماد هستیم.  

عملکرد ماهانه وپاسار06.06

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید