افت قیمت 94 درصد بازار سهام

بزرگ‌ترین سقوط بورس در 3 ماه اخیر +نمودار

کدخبر: ۴۶۹۹۷۸
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بزرگ‌ترین سقوط در 3 ماه کاری اخیر را پشت سر گذاشت.
بزرگ‌ترین سقوط بورس در 3 ماه اخیر +نمودار
به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه، 28 دی 1400، شاخص کل بورس تهران با کاهش 30 هزار و 540 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 275 هزار و 931 واحد رسید. ریزش 30 هزار واحدی شاخص بزرگ‌ترین سقوط شاخص کل بورس پایتخت در 3 ماه اخیر است. در 57 روز کاری اخیر هیچ گاه شاخص با این شدت نزول نکرده بود. 

 

شاخص هم وزن با افت 8 هزار و 52 واحدی در سطح 337 هزار و 31 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 220 واحد پائین آمد و در سطح 17 هزار و 656 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 23 نماد رشد قیمت داشتند که 10 نماد بورسی و 13 نماد فرابورسی بودند. همچنین 461 نماد کاهش قیمت داشتند که 333 نماد بورسی و 128 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 5 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 94 درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر افت شاخص

امروز اغلب نمادهای بازار سهام افت قیمت داشتند و نمادهای «فولاد»، «فارس» و «کگل» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند. «وپاسار»، «ونیرو» و «کمنگنز» نیز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «هرمز» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بساما»، «اتکای» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فولاد صدرنشین است و شپنا و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای سنگا، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خُرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 4 هزار و 57 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 463 میلیارد تومان بود که 11 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش 17 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 762 میلیارد تومان رسید که 68 درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید