قیمت طلا کاهشی شد /واکنش بازار طلا به خبرهای برجام

کدخبر: ۵۱۹۶۶۲
بازار طلا و سکه راکد است و بنا به روایت ها بازار به اخبار تکراری برجام در بلندمدت عکس‌العمل خاصی نشان نخواهد داد
قیمت طلا کاهشی شد /واکنش بازار طلا به خبرهای برجام

به گزارش اقتصادنیوز، رئیس انجمن طلا و جواهر خراسان رضوی گفت: قیمت طلا و سکه در بازار داخلی از ۲۹ مرداد تا امروز سیر نزولی سه درصدی را تجربه کرده که این نوسانات تقریبا طبیعی است. به طور کلی در حال حاضر بازار طلا و سکه راکد است.

شهرام مرصعی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت کنونی بازار طلا و سکه اظهار کرد: اگرچه انتشار اخبار برجامی در کوتاه‌مدت بر قیمت طلا و  سکه بی تاثیر نیست اما تصور من این است که بازار به اخبار تکراری برجام در بلندمدت عکس‌العمل خاصی نشان نخواهد داد.  متاسفانه اخبار برجامی بیشتر از منابع ناموثق است که بیشتر حالت شایعه دارد که چندان قابل اعتماد نیست.  

وی افزود: در این میان اخبار مهم داخلی اوضاع اقتصاد کشور بر قیمت دلار و طلا تاثیر خواهد گذاشت و نباید به لحاظ اقتصادی دل به برجام بست. به نظرم اخبار داخلی بر بازار بسیار موثر است و حتی از خبرهای برجامی کاری‌تر عمل می‌کند. همچنین از آنجایی که اقتصاد ما برخی نوسانات را تجربه می‌کند، بنابراین اخبار ناخوشایند بر بازار تاثیر می‌گذارد.  

رئیس انجمن طلا و جواهر خراسان رضوی با اشاره به وضعیت کنونی بازار طلا و سکه گفت: در حال حاضر بازار طلا و سکه راکد و خرید و فروش آن کاهش یافته است. به نظر بنده این وضعیت تا اوایل مهر ادامه خواهد داشت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید