پیش بینی قیمت سکه 17 شهریور از مسیر مذاکرات برجام

کدخبر: ۵۲۰۳۸۸
کاهش انتظار برای رسیدن به یک توافق هسته ای در کوتاه مدت و احتمال رشد بیشتر قیمت دلار موجب شده است که انتظارات افزایشی در بازار سکه تقویت شوند.
پیش بینی قیمت سکه 17 شهریور از مسیر مذاکرات برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران؛ اونس طلا توانست مرز هزار و ۷۰۰ دلاری را حفظ کند و حتی تا نزدیکی محدوده هزار و ۷۲۰ دلار بالا برود. حمایت از اونس طلا در مرز حساس و حرکت سریع افزایشی این فلز گران بها موجب شده است که کمی سایه هراس از بازار سکه داخلی کنار برود و بازیگران این بازار با آسودگی بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند. 

سکه با کنار رفتن متغیر نزولی اونس طلا، دیروز در بازار پشت خطی حتی توانست تا مرز ۱۴ میلیون تومانی رشد کند. به باور تحلیل گران فنی تا زمانی که فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۳میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد، احتمال رشد تا محدوده  ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت. برخی فعالان باور دارند که در صورت شکست مقاومت ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد. 

کاهش انتظار برای رسیدن به یک توافق هسته ای در کوتاه مدت و احتمال رشد بیشتر قیمت دلار موجب شده است که انتظارات افزایشی در بازار سکه تقویت شوند. در این وضعیت، حباب سنگین فلز گران بهای داخلی یکی از متغیرهایی است که انگیزه خرید در بازار را محدود می کند. دیروز ارزش ذاتی سکه کمی بالا آمد و در نزدیکی محدوده ۱۲ میلیون و۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت ولی هم چنان این سطح قیمتی بالای ۱۴ درصد با نرخ بازار فاصله داشت، موضوعی که ریسک خرید در بازار را بالا می برد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید