سیگنال کاهشی درهم به بازار ارز؛

واکنش دلار به سفر رئیسی به آمریکا /قیمت سکه و طلا ریخت

کدخبر: ۵۲۲۶۰۱
قیمت دلار امروز درمعاملات نقدی تهران نسبت به روز گذشته 200 تومان پایین آمد و به نیمه کانال 31 هزار تومان برگشت .
واکنش دلار به سفر رئیسی به آمریکا /قیمت سکه و طلا ریخت

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی بازار ارز تهران در سومین روز هفته حکایت از حساسیت این بازار به سفر سید ابراهیم رئیسی به نیویورک دارد.

گمانه زنی ها درباره سفر باقری به نیویورک 

بعد از اینکه اعلام شد علی باقری، رئیس تیم مذاکره کننده ایران به همراه رئیسی به آمریکا می رود برخی گمانه زنی ها درباره احتمال گفتگوی مقامات سیاسی ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در بین معامله گران دلار  برجسته شد . 

با این حال ناصر کنعانی در نشست خبری امروز خود گفت برنامه تعریف شده‌ای برای گفت‌وگو درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در چارچوب این سفر وجود ندارد اما این احتمال را رد نمی‌کنم و ایران به صورت طبیعی از هر فرصتی برای بیان دیدگاه‌های خود در موضوعات مورد علاقه دوجانبه و بین‌المللی استفاده می‌‌کند. ایران هیچ وقت میزمذاکرات را ترک نکرده و مذاکرات را به عنوان روش مناسب و منطقی و معقول برای حل وفصل اختلافات می‌داند.

معامله گران دلار در لاک احتیاط 

معامله گران در واکنش به این گمانه زنی ها در لاک احتیاط فرو رفته اند و حساب شده تر در موقعیت خرید قرار می گیرند. از سوی دیگر رفتار بازارساز موجب ترس بازیگران ارزی در تهران شده است. 

قیمت دلار پایین آمد 

قیمت دلار امروز درمعاملات نقدی تهران نسبت به روز گذشته 200 تومان پایین آمد و به نیمه کانال 31 هزار تومان برگشت . عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی که فشار فروش در ادامه معاملات بیشتر شود احتمال عقب نشینی تا مرز 31 هزار و 200 تومان هم وجود خواهد داشت. 

دلار سلیمانیه دنده معکوس زد

البته امروز اسکناس آمریکایی در سلیمانیه هم دنده معکوس زد. نرخ دلار در سلیمانیه امروز کانال 32 هزار تومان را از دست داد و به قیمت 31 هزار و 880تومان معامله شد اما در هرات قیمت دلار نسبت به دیروز رنج بود و در محدوده 31 هزار و 330 تومان مبادله شد . 

دلار سکه برجام

کاهش نرخ حواله درهم 

نرخ حواله درهم نیز امروز با 8 هزار و 700 تومان به فروش رسید . این قیمت در مقایسه با دیروز 80 تومان پایین تر بود و یکی دیگر از دلایل عقبگرد دلار در بازار آزاد تهران ممکن است به همین موضوع برگردد. 

قیمت طلا سقوط کرد 

بازار جهانی طلا شاهد سقوط آزاد قیمت طلا است .قیمت اونس طلا امروز نزدیک به 17 دلار  ریزش کرد و بر روی 1659 دلار قرار گرفت . 

قیمت سکه و طلا ریزش کرد 

در بازار داخلی ایران هم ظهر امروز قیمت طلا 18 عیار  مانند روز گذشته ریزش کرد. قیمت این فلز گران بهای داخلی امروز 1 میلیون و 305 هزار و 500 تومان بود که در مقایسه با دیروز 10 هزار و 900 تومان کاهش را نشان می دهد . 

قیمت سکه  امروز ریزش کرد . این فلز گران بهای داخلی در ابتدای معاملات نقدی امروز در محدوده 14 میلیون و 500 هزار تومان بود و درنیمه روز تا محدوده 14 میلیون و 200 هزار تومان پایین آمد.

عده ای از معامله گران معتقد بودند در صورتی که  مرز یاد شده از دست برود احتمال برگشت به کانال 13 میلیون تومان هم وجود دارد. ارزش ذاتی سکه امروز  12 میلیون و 303 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 15 درصد به دست آمد. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید