افزایش قیمت طلا /روزهای سیاه بازار به پایان رسید؟

کدخبر: ۵۲۷۲۰۴
یکی از عوامل عمده سقوط پی در پی قیمت طلا در روزهای اخیر گزارش قدرتمند بازار کار آمریکا بود که از نگاه تحلیل گران پشتوانه محکمی برای فدرال رزرو در مسیر سیاست انقباضی اش است.
افزایش قیمت طلا /روزهای سیاه بازار به پایان رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت طلا پس از اینکه پنج روز متوالی کاهشی بود بالاخره روز چهارشنبه افزایشی شد.

قیمت طلا روز چهارشنبه اندکی افزایش پیدا کرد به محدوده مرز قیمتی 1670 دلار بازگشت. این در حالی بود که قیمت طلا طی پنج روز نزول متوالی از سطح قیمتی 1730 دلار تا میانه کانال 1600 دلار نزول کرد. یکی از عوامل عمده سقوط پی در پی قیمت طلا در روزهای اخیر گزارش قدرتمند بازار کار آمریکا بود که از نگاه تحلیل گران پشتوانه محکمی برای فدرال رزرو در مسیر سیاست انقباضی اش است.

همچنین داده های تورم تولیدکننده برای ماه سپتامبر منتشر شد که بیشتر از حد پیش بینی ها بود. شاخص تورم تولیدکننده در ادبیات اقتصادی به نوعی پیش نگر تورم است و این موضوع نشان می دهد تورم در آمریکا فعلا قصد افت قابل توجهی ندارد. موضوعی که می تواند در بلندمدت برای طلا خبر بدی باشد زیرا فدرال رزرو در جنگ با تورم نرخ بهره را افزایش می دهد و این موضوع از جذابیت طلا می کاهد.

همچنین بیشتر بازارها این هفته در انتظار انتشار گزارش تورم آمریکا هستند که روز پنج شنبه منتشر خواهد شد. این گزارش نشان می دهد اقدامات فدرال رزرو تاکنون چقدر توانسته است مهار تورم را بکشد.

فدرال رزرو از ماه مارچ تاکنون سه مرتبه نرخ بهره را 75 صدم درصد افزایش داده است و این موضوع سبب کاهش شدید قیمت طلا شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید