رصد بازار خودرو؛

3 خودروی جذاب چینی برای ورود به بازار خودرو ایران

کدخبر: ۵۲۷۶۴۵
سه خودروی چینی را می توان کاندیدای ورود به بازار خودرو دانست. در ادامه با ویژگی های هریک آشنا می شوید.
3 خودروی جذاب چینی برای ورود به بازار خودرو ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، شرکت های خودروساز چینی ولع سیری ناپذیری برای حضور در بازارهای بین المللی دارند. در جدیدترین اقدام این خودروسازان دو شرکت گریت وال و بی وای دی توانستند بعد از گذراندن تست های مختلف برای سه محصول خود پنج ستاره ایمنی یورو را از موسسه NCAP (معتبرترین موسسه تست ایمنی خودرو در اروپا) دریافت کنند. سهم گریت وال دو محصول و سهم بی وای دی یک محصول بود.

به گزارش ایسنا، گریت وال توانست ماه گذشته این رتبه بندی را برای شاسی‌بلند هیبریدی Coffee 01  و سدان الکتریکی فانکی کت با نام تجاری ORA اخذ کند.

گریت وال اورا فانکی کت Ora Funky Cat به صورت استاندارد دارای چراغ های LED جلو، رینگ های آلیاژی 18 اینچی و تریم دو رنگ بدنه است. از جمله دیگر امکانات گریت وال اورا فانکی کت Ora Funky Cat می توان به نمایشگر 10.25 اینچی دیجیتالی پشت فرمان و نمایشگر 10.25 اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا و سرگرمی با درگاه اندروید اتو و اپل کار پلی اشاره کرد.

همچنین دارای سیستم های ایمنی و کمکی راننده متعدد از جمله کروز کنترل تطبیقی، کمکی رانندگی در ترافیک، کمکی تثبیت خطوط حرکت و حرکت در مرکز خطوط را است. این خودرو همچنین دارای رادار نقطه کور، سنسورهای پارک عقب، دوربین دید 360 درجه، هشدار ترافیک از عقب با ترمز اضطراری خودکار است. البته قیمت این خودرو قدری گران است و طور مثال در بازار انگلستان این خودرو حدود 30 هزار پوند قیمت دارد که از قیمت نیسان لیف گران تر است.

اورا فانکی کت Ora Funky Cat یک خودروی الکتریکی بوده و به یک موتور برقی 169 اسب بخاری با 250 نیوتن متر گشتاور روی اکسل جلو مجهز شده است. وظیفه تامین انرژی این موتور برقی بر عهده یک پک باتری 48 کیلووات ساعتی قرار دارد. اورا فانکی کت Ora Funky Cat با این مشخصات قادر است طی 8.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 159 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.

گریت وال فانکی کت

دیگر محصول گریت وال یعنی coffee 01 که نشان پنج ستاره ایمنی موسسه NCAP را بر سینه دارد یک شاسی بلند هیبریدی است که تلاش می کند با محصولات برندهای مطرح اروپایی مانند مرسدس بنز و BMW رقابت کند.

 

این خودرو که از محصولات زیر مجموعه برند WEY  این خودروساز است و براساس برنامه ریزی مدیران ارشد این خودروساز محصولات تحت این نشان پرمیوم تر و لوکس تر  هستند.  این محصول گریت وال چنان هم اقتصادی نیست هر چند که قیمتش با توجه به اینکه تولید یک شرکت چینی است خواه ناخواه از قیمت سایر رقبای بین المللی پایین تر خواهد بود.

COFFEE 01 یک کراس اوور پلاگین هیبرید است که تنها با استفاده از انرژی باتری این خودرو پیمایش ۱۴۹ کیلومتری برای آن ثبت می شود. این خودرو مجهز به یک پیشرانه بنزینی ۲ لیتری است که به همراه دو پیشرانه الکتریکی کار می کند که نهایت قدرت ترکیبی را به ۴۷۵ اسب بخار می رسانند. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ ها منتقل می شود و با این قدرت بالا این خودرو در کم تر از ۵ ثانیه صفر تا صد را شتاب گیری می کند.

این محصول گریت وال اولین خودروی تولید انبوه جهان است که مجهز به پردازنده اسنپ دراگون Qualcomm 8155 است و به همین سبب امکاناتی نظیر اتصال اینترنت ۵G، سیستم تشخیص چهره و واقعیت افزوده را در این خودرو می بینیم.

خودروی چینی BYD ATTO 3

بی وای دی ATTO 3 نیز یک شاسی بلند الکتریکی است که باتری ۶۰.۵ کیلووات ساعتی این خودرو شعاع حرکتی ۴۲۰ کیلومتری را ارائه می‌کند و می‌توان آن را با حداکثر سرعت ۸۸ کیلووات شارژ کرد. همچنین فضای بار ۴۴۰ لیتری و کابینی جادار در انتظار خریداران خواهد بود. به این موارد باید نرم‌افزار سیستم اطلاعات سرگرمی خاص بی وای دی را اضافه کرد که گرافیک جذاب و سطح بالایی دارد. همچنین برخی کنترل‌ها به دکمه‌ها و سوئیچ‌های روی فرمان و کنسول مرکزی سپرده شده‌اند.

 

BYD ATTO 3

هر چند این محصولات برای تسخیر بازار اروپا در نظر گرفته شده اند اما از انجایی که هر دو شرکت گریت وال و بی وای دی با برخی از محصولات خود مانند هاوال H6 و M4 و همچنین وینگل 5 و وینگل 3  از محصولات گریت وال و S6 و F3 از محصولات بی وای دی در سال های پیش در بازار ایران حضور داشته اند از یک طرف و همچنین فراگیر شدن تب حضور خودروهای برقی در جهان که به نوعی به بازار ایران هم سرایت می کند از طرف دیگر سبب می شود که امکان حضور این خودروها در بازار خودروی کشور دور از ذهن نباشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید