پیام اونس طلا به بازار سکه در ایران/ پیش بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۲۸۵۹۶
اونس طلا هفته گذشته مرز مهم هزار و ۷۰۰ دلاری را از دست داد و این موضوع با ریزش تا زیر سطح هزار و ۶۵۰ دلار ادامه پیدا کرد. به دنبال این اتفاق، ارزش سکه در بازار داخلی در مقطعی افت کرد و حباب سکه بیشتر شد. افزایش ارزش اونس طلا می تواند تا حدی ارزش ذاتی سکه را بهبود ببخشد. البته
پیام اونس طلا به بازار سکه در ایران/ پیش بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، روند نزولی بهای اونس طلا در هفته جاری متوقف شده است و این فلز گران بها توانسته است که در ۲ روز کاری ابتدایی بازارهای جهانی خود را به بالای سطح هزار و ۶۵۰ دلار بازگرداند. بازگشت اونس طلا به بالای سطح یاد شده، حداقل انتظار نزول بیشتر طلای جهانی را پایین آورده است و از این جهت تا حدی انتظارات کاهشی در بازار فلز گران بهای داخلی را پایین آورده است. 

اونس طلا هفته گذشته مرز مهم هزار و ۷۰۰ دلاری را از دست داد و این موضوع با ریزش تا زیر سطح هزار و ۶۵۰ دلار ادامه پیدا کرد. به دنبال این اتفاق، ارزش سکه در بازار داخلی در مقطعی افت کرد و حباب سکه بیشتر شد. افزایش ارزش اونس طلا می تواند تا حدی ارزش ذاتی سکه را بهبود ببخشد. البته سکه بازان هم چنان دقت زیادی به روند قیمت دلار دارند و موقعیت فروش یا خرید خود را بر اساس روند اسکناس آمریکایی تعیین کنند. توقف روند نزولی اونس طلا تنها می تواند تعدیل کننده انتظارات بازیگران داخلی باشد ولی جهت قیمتی سکه هم چنان با تکیه بر روند قیمت دلار تعیین خواهد شد. 

سکه بازان باور دارند تا زمانی که دلار بالای محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار دارد، احتمال شکست مرز ۱۵ میلیون تومانی سکه، دشوار خواهد بود. سکه در هفته های اخیر از حمایت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز با قدرت دفاع کرده است، هر چند که این فلز گران بها حباب سنگینی دارد و تغییر جهت انتظارات در بازار دلار می تواند سکه بازان را دچار زیان قابل توجه کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید