تعادل در بازار دلار / پیش بینی قیمت دلار 30 مهر

کدخبر: ۵۲۹۲۳۴
اگر واقعا توازن قوا در بازار وجود داشته باشد، نمی توان انتظار داشت که دلار در ابتدای هفته جاری تغییرات قیمتی معناداری را تجربه کند.
تعادل در بازار دلار / پیش بینی قیمت دلار 30 مهر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران ، دو نیروی قدرتمند در هفته های اخیر در بازار ارز با یکدیگر برخورد کرده اند. در یک سمت، معامله گرانی قرار دارند که سعی می کنند با برجسته کردن احتمال عدم احیای برجام و افزایش فشارهای تحریمی، سمت تقاضای بازار را تقویت کنند و زمینه ساز ورود دوباره خریداران احتیاطی به معاملات شوند. در سوی دیگر، بازارساز قرار دارد که گفته می شود با اهرم عرضه قابل توجه دلار مانع از اثرگذاری معنادار بازیگران افزایشی شده است. 

به باور برخی تحلیل گران، هیچ کدام از این نیروها در هفته های اخیر نتوانسته است به طور کامل دیگری را از صحنه خارج شود و بازار بیشتر در کانال ۳۲ هزار تومان به تعادل رسیده است. به نظر می رسد قدرت در بازار به نوعی توزیع شده است که هیچ گروهی در بازار توانایی غلبه بر دیگری را نداشته است و شکلی از موازنه قدرت در معاملات برقرار شده است. 

اگر واقعا توازن قوا در بازار وجود داشته باشد، نمی توان انتظار داشت که دلار در ابتدای هفته جاری تغییرات قیمتی معناداری را تجربه کند. با این حال برخی معامله گران با توجه به نوسانات کاهشی پشت خطی، انتظار دارند بازار در ابتدای روز جاری، حرکت خود به سوی ابتدای کانال ۳۲ هزار تومانی را آغاز کند. بازیگران فنی باور دارند تا زمانی که دلار بالای محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد، اتفاق کاهشی خاصی در بازار رخ نخواهد داد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید