گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا وارز تهران

قیمت دلار همچنان درجا می زند /ریزش نرخ طلا

کدخبر: ۵۲۹۵۱۰
اقتصادنیوز: امروز اگرچه دلار هرات صعودی بود اما بازار ارز تهران بیش از دو هفته است در رکود به سر می برد. رقابت سفته بازان و نهاد مرکزی بازارساز بر سر قیمت دلار همچنان ادامه دارد
قیمت  دلار همچنان درجا می زند /ریزش نرخ طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، بازیگران ارزی هرات در اولین روز آبان ۱۴۰۱ آرایش صعودی به خود گرفتند وتوانستند از مرز مقاومتی ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کنند. با عبور دلار از مرز مذکور بازار هرات با تقاضا برای خرید دلار روبرو شد و اسکناس آمریکایی به سمت نیمه کانال ۳۲ هزار تومان حرکت کرد. قیمت دلار هرات عصر امروز با ۳۲ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با عصر روز پنجشنبه گذشته تقریبا ۲۵۰ تومان بالاتر بود.

حرکت خلاف جهت نرخ دلار سلیمانیه و هرات

بازار دلار سلیمانیه امروز برخلاف دلار هرات حرکت کرد. نرخ دلار سلیمانیه که دو روز قبل به یک قدمی کانال ۳۳ هزار تومان رسیده بود در بازار امروز از مرز یاده شده عقب نشینی کرد و بازار به دست معامله گران کاهشی افتاد. دلار سلیمانیه امروز ۳۲ هزار و ۸۵۰ تومان بود.

بازار دلار در رکود!

امروز اگرچه دلار هرات صعودی بود اما بازار ارز  تهران بیش از دو هفته است در رکود به سر می برد. رقابت سفته بازان و نهاد مرکزی بازارساز بر سر قیمت دلار همچنان ادامه دارد. نه بازیگران ارزی حاضر به عقب نشینی از نیمه کانال ۳۲ هزار تومان هستند و نه بازار ساز اجازه عبور از مرز ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان را صادر می کند.

بازار دلار به کما رفت؟

نرخ دلار از نیمه دوم مهر ماه تا اولین روز آبان ۱۴۰۱ در تلاش برای عبور از مرز ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است. عده ای از معامله گران مدعی بودند که نرخ دلار تهران به کما رفته است. اسکناس آمریکایی  امروز ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود که نسبت به دو روز قبل ثابت بود.

رفتار نرخ حواله درهم در بازار امروز

نرخ حواله درهم در ابتدای معاملات نقدی امروز در مقایسه با روز پنجشنه  تا محدوده ۹ هزار و ۸۰ تومان بالا رفت اما نیمه ظهر  بر روی ۹ هزار و ۴۰ تومان  قرار گرفت و عصر با ۹ هزار و ۱۰ تومان به فروش رسید که نسبت به دو روز قبل ۳۰ تومان افت کرده بود.

رشد قابل توجه قیمت اونس طلا

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل بود اما فلز گران بهای جهانی دیروز رشد قابل توجهی را ثبت کرد . هر اونس طلا  روز شنبه در محدوده  1658 دلار به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با  روز جمعه 19 دلار رشد را نشان می دهد. 

قیمت طلا‌ ۱۸ عیار ریزش کرد

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار  امروز برخلاف دیروز نزولی بود. فلز زرد رنگ ایران امروز ۸ هزار و۸۰۰ تومان افت کرد و تا محدوده ۱ میلیون ۳۴۶ هزارو ۴۰۰ تومان پایین آمد.

سکه بازان اندکی عقب نشینی کردند

 قیمت سکه  هم در زمان نوشتن این گزارش ۱۴ مییون و۹۴۳ هزار تومان بود که نسبت به ۲روز قبل ۸ هزار تومان پایین تر بود.

به نظر می رسد سکه بازان به احتمال افزایش قیمت دلار در آینده خوشبین هستند و با وجود حباب چشمگیر سکه حاضر به عقب نشینی قابل توجهی نیستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید