محاسبه قیمت دلاری خودرو

واکنش قیمت دلار به پدیده کریسمس /شایعه داغ در بازار سکه

کدخبر: ۵۳۰۱۶۳
برخی از شرکت‌ها در پایان سال میلادی، برای تسویه حساب‌های خارجی خودشان، به درهم نیاز پیدا می‌کنند. در بازار به این وضعیت اثر ژانویه یا پدیده کریسمس گفته می‌شود.
واکنش قیمت دلار به پدیده کریسمس /شایعه داغ در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران در روزهای گذشته قیمت دلار هرات در یک سه ضلعی گرفتار شده است. سقف این سه ضلعی قیمت ۳۲ هزار و ۶۸۰ تومان بود.

دلار از سه ضلعی قیمتی خارج شد

در معاملات سه‌شنبه قیمت دلار برای ساعتی، از این مثلث خارج شد و مقاومت ۳۲ هزار و ۶۸۰ تومان را هم پشت سر گذاشت، اما بالای این سطح نتوانست تثبیت دهد. بعد از افول قیمت دلار نقدی در بازار هرات تا ۳۲ هزار و ۴۰۰ پایین آمد، در بازار تهران هم قیمت دلار تغییر زیادی نداشت و نسبت به دوشنبه ۵۰ تومان بالا رفت.

نزدیکی قیمت نقدی و فردایی دلار 

معامله‌گران باتوجه به نزدیکی قیمت نقدی و فردایی دلار در بازار هرات و سلیمانیه، تصور می‌کنند وقت فروش نیست.

شایعه در بازار سکه

در بازار سکه هم شایعه تغییر مدل سکه از ۸۶ به ۱۴۰۱ بیشتر شنیده می‌شود. در سکه‌های امامی تاریخ ضرب سال ۱۳۸۶ هست، اما اکنون شنیده می‌شود که تاریخ ضرب ۱۴۰۱ خواهد شد. معامله‌گران می‌گویند اگر همین اتفاق بیفتد این تغییر تاریخ می‌تواند قیمت‌های جدیدی را در بازار سکه بوجود بیارورد.

با توجه به فاصله حباب سکه بهار و امامی، معامله‌گران بیشتر تمایل خرید بهار را دارند. آن‌ها می‌گویند با پرداخت کمتر نسبت به سکه امامی، می‌توانید گرم طلای همان را داشته باشید.

بازار سکه

 

بازار سکه هوشمندی به خرج داد

در بازار سه‌شنبه، باوجود افزایش قیمت دلار در ساعت‌های ابتدایی، قیمت سکه تغییر نکرد، معامله‌گران معتقد بودند بازار سکه هوشمندانه رفتار کرد و نوسان خاصی نداشت چون احتمال تثبیت هرات در بالای مقاوت را پایین می‌دانست.

پدیده کریسمس در بازار ارز

برخی از شرکت‌ها در پایان سال میلادی، برای تسویه حساب‌های خارجی خودشان، به درهم نیاز پیدا می‌کنند. در بازار به این وضعیت اثر ژانویه یا پدیده کریسمس گفته می‌شود.

در بازار سه‌شنبه صحبت از این بود که پدیده کریسمس زودتر از سال‌های قبل مشاهده می‌شود، شاهد معامله‌گران هم قیمت دلاری درهم بود که هنوز در سطح ۳۳ هزار تومان برآورد می‌شود.

واکنش قیمت دلار به اثر ژانویه

در زمان‌هایی که اثر ژانویه در بازار رویت می‌شود، قیمت دلار میل به صعود پیدا می‌کند، طبیعتا امسال هم نمی‌تواند استثنا باشد ولی تفاوت امسال با سال‌های قبل قطعی اینترنت است. در این دو ماه احتمال می‌رود معاملات خارجی افت کرده باشد و تقاضا برای درهم مثل سال‌های قبل نباشد.

اثر ژانویه یک شغل هم در بازار ایجاد کرده است. یکسری‌ها درحال جمع کردن درهم هستند تا در زمان تشدید تقاضای ژانویه و بالا رفتن نرخ، بفروشند.

محاسبه قیمت دلاری خودرو

در بازار سه‌شنبه محاسبه قیمت دلاری خودرو هم داغ بود. ظاهرا عرضه خودرو هایما در بورس کالا ظرف یک ماه ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است. معامله‌گران مدعی بودند محاسباتشان نشان می‌دهد با قیمت‌های این روزها، دلار برخی خودروها بر پایه ۳۷ هزار تومان محاسبه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید