قیمت کدام آپارتمان ها مقطوع است؟

چانه زنی در قیمت های پیشنهادی مسکن

کدخبر: ۵۳۱۸۳۲
فروشندگانی که قیمت پیشنهادی آنها به اصطلاح «مقطوع» است، کسانی هستند که آپارتمان‌‌های آنها دو یا چند ویژگی ممتاز را توامان دارد.
چانه زنی در قیمت های پیشنهادی مسکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، با وجود اینکه بر اساس تازه‌‌ترین گزارش رسمی از تحولات بازار مسکن، میانگین قیمت در معاملات مهرماه رشد جزئی یک درصدی داشته است، اما بررسی فایل‌‌های عرضه‌شده به بازار و مقایسه قیمت‌‌های پیشنهادی با قیمت‌‌های نهایی در معاملات نشان می‌دهد همچنان در اغلب موارد «جای تخفیف» در قیمت‌‌های پیشنهادی اعلامی از سوی فروشنده‌ها در نظر گرفته شده است.

Untitled-1

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» واسطه‌های ملکی می‌گویند فقط دو دسته از فروشنده‌های بازار مسکن هستند که قیمت اعلامی آنها جای تخفیف ندارد؛ اما در بقیه موارد قیمت‌‌ها بالاتر از میانگین متعارف در معاملات اعلام شده است و امکان اعمال تخفیف وجود دارد.

یک گروه از فروشنده‌هایی که قیمت را در کف قابل قبول اعلام کرده‌‌اند و به همین خاطر حاضر نیستند کمترین انعطافی در برابر تقاضای تخفیف متقاضی خرید نشان دهند، متقاضیان تبدیل به احسن هستند که با توجه به نیاز فوری به پول برای تسویه خرید ملکی جایگزین خود، فرصتی برای ارزیابی قیمتی بازار با شروع رقم پیشنهادی از سطوح بالاتر از حد متعارف ندارند.

گروه دوم فروشندگانی که قیمت پیشنهادی آنها به اصطلاح «مقطوع» است، کسانی هستند که آپارتمان‌‌های آنها دو یا چند ویژگی ممتاز را توامان دارد. به‌عنوان مثال یکی از فایل‌‌های موجود در بازار آپارتمان‌‌های زیر 70مترمربع، واحد خوش‌‌نقشه‌‌ای است که در عین متراژ حداقلی که برای خریداران مزیت قیمتی دارد، از امکاناتی مثل نور از دو جهت، تراس، دو اتاق خواب با قابلیت قرار گرفتن تخت‌خواب و سالن یکپارچه برخوردار است.

مالکان واحدهایی با این قبیل شرایط با توجه به اینکه می‌‌دانند در شرایط عرضه حداقلی، آپارتمان‌‌های مشابه در فایل‌‌های موجود اندک است، قیمت‌‌های اعلامی را در سقف ممکن و به عنوان «مقطوع» اعلام می‌کنند. با این حال در سایر فایل‌‌های موجود بازار، اغلب جا برای چانه‌زنی و گرفتن تخفیف بعضا تا حدود پنج درصد نیز وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید