پیش بینی قیمت دلار امروز دوشنبه 16 آبان 1401

کدخبر: ۵۳۳۰۰۸
اقتصادنیوز : تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که دلار در روز جاری به بالای مرز 36 هزار تومان برنگردد، ممکن است قیمت اسکناس آمریکایی افت بیشتری را تجربه کند و به سوی ابتدای کانال 35 هزار تومانی حرکت کند.
پیش بینی قیمت دلار امروز دوشنبه 16 آبان 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، رشد دلار در دومین روز هفته متوقف شد و این ارز نتوانست بالای مرز 36 هزار تومانی باقی بماند. برخی فعالان، باور دارند  پس از چند روز افزایش قیمت، طبیعی بود که بخشی از معامله گران به دنبال کسب سود از خریدهای قبلی باشند و خبری پیش روی اسکناس آمریکایی در کانال 36 هزار تومان نباشد. در مقابل برخی دیگر از بازیگران ارزی باور دارند که بازارساز با  افزایش فعالیت خود زمینه ساز افت قیمت شده است و حساسیت های شکل گرفته پیرامون نرخ ارز موجب شده است که فروشندگان رسمی ارز تقویت شوند.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که دلار در روز جاری به بالای مرز 36 هزار تومان برنگردد، ممکن است قیمت اسکناس آمریکایی افت بیشتری را تجربه کند و به سوی ابتدای کانال 35 هزار تومانی حرکت کند. این دسته باور دارند که عبور از مقاومت 36 هزار و 400 تومانی می تواند خریداران جدیدی را به سوی دلار بکشاند.  

در این میان بخشی از فعالان باور دارند که با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر تلاش مضاعف برای حفظ ثبات در بازار ارز، بازارساز با تمام توان در برابر نیروهای افزایشی ایستادگی خواهد کرد و حداقل در کوتاه مدت از ابزارهای ممکن برای مدیریت قیمت دلار نهایت بهره را خواهد جست. البته برخی فعالان عنوان می کنند که بازار در میان مدت بیشتر با تغییر انتظارات در دامن ثبات قرار خواهد گرفت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید