چند عامل مهم در خصوص افزایش قیمت دلار

هجوم خریداران به بازار دلار /قیمت طلا و سکه صعودی شد

کدخبر: ۵۳۳۰۵۹
اقتصادنیوز: قیمت دلار ، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه 16 آبان ماه به پرواز درآمد.
هجوم خریداران به بازار دلار /قیمت طلا و سکه صعودی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در سومین روز هفته جاری به پرواز درآمد. نرخ دلار در شروع معاملات نقدی امروز  وارد کانال 36 هزار تومان شد و تا مرز 36 هزار و 200 تومان پیشروی کرد.

هجوم خریداران به بازار دلار 

با عبور نرخ دلار  از مرز مذکور حجم خرید ها بیشتر شد و اسکناس آمریکایی به سمت نیمه کانال یاد شده حرکت کرد.قیمت دلار  ظهر امروز در محدوده 36 هزار و 600 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل 700 تومان بالاتر بود .

عده ای  از معامله گران مدعی بودند در صورتی  که نرخ دلار به بالای مرز فوق برسد این احتمال وجود دارد که در مرحله بعدی به 36 هزار و 800 تومان هم برسد و کانال 37 هزار تومان هم فتح شود. با این حال  این دسته از بازیگران ارزی می گفتند باید دید نهاد بازارساز ترمز نرخ دلار راخواهد کشید یا خیر. 

اولین سیگنال برای افزایش قیمت دلار 

تحلیلگران ارزی از چند عامل مهم برای در رفتن فنر قیمت دلار  در بازار امروز یاد می کنند. از نظر فعالان بازار ، اولین سیگنال صعود از معاملات پشت خطی دیشب به بازار ارز امروز صادر شد. قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته به سمت مرز مقاومتی 36 هزار و 200 تومان حرکت کرد و برای مدتی در مرز مذکور معامله شد.

در نهایت قیمت دلار در بازار شبانه در محدوده 36 هزار و 150 تومان بسته شد. همین امر موجب شد عده ای از معامله گران در انتظار صعود دلار در بازار امروز باشند. 

دلار و سکه

دومین عامل افزایش قیمت دلار در تهران

از نگاه فعالان بازار دومین عامل افزایش قیمت دلار در تهران به یکه تازی اسکناس آمریکایی در هرات بر میگردد. قیمت دلار هرات امروز جهش قابل توجهی را ثبت کرد. نرخ دلار در بازار یاد شده امروز از چند مرز مقاومتی عبور کرد و با 1 هزار تومان افزایش به 35 هزار و 500 تومان رسید. نرخ دلار هرات روز گذشته با 100 تومان کاهش در محدوده 34 هزار و 500 تومان بسته شده بود. 

بازار ارز سلیمانیه هم امروز شاهد پیشروی نرخ دلار  تا نزدیک مرز حساس 35 هزار و 800 تومان بود. قیمت دلار سلیمانیه امروز 35 هزار و 750 تومان مبادله شد. این قیمت در مقایسه با روز گذشته در حدود 200 تومان رشد را نشان می دهد.

قیمت درهم ، بازار دلار را بهم ریخت

نرخ حواله درهم نیز امروز آرایش صعودی به خود گرفت و با گپ مثبت باز شد. قیمت درهم در ابتدای معاملات امروز با 70 تومان رشد به 9 هزار و 770 تومان رسید و در نیمه روز به کانال 10 هزار تومان نزدیک شد. نرخ حواله درهم ظهر امروز 9 هزار و 950 تومان بود . نرخ برابری درهم به دلار روز گذشته در کانال 35 هزار تومان قرار داشت .با افزایش قیمت درهم در بازار امروز نرخ برابری آن به دلار امروز وارد کانال 36 هزار تومان شد و بر روی 36 هزار و 500 تومان قرار گرفت. 

قیمت طلا و سکه  آرایش صعودی به خود گرفت

قیمت اونس طلا در بازار امروز تقریبا 9 دلار ریزش کرد. فلز گران بهای جهانی امروز با 1674 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیارامروز بر خلاف قیمت اونس طلا مسیر صعود را دنبال کرد. قیمت طلا در بازار داخلی امروز مانند روز گذشته گران شد و به 1 میلیون و 480 هزار و 100 تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل 16 هزار و 900 تومان بالا تر بود. 

قیمت سکه هم امروز  با افزایش قیمت دلار  مسیر رشد را دنبال کرد. سکه امروز تقریبا 150 هزار تومان گران شد و به 16 میلیون و 500 هزار تومان رسید.برخی از معامله گران می گفتند تصمیم جدید بانک مرکزی در مورد سکه باعث شده که این فلز زرد رنگ افزایش قابل توجهی پیدا نکند. 

بعد از اعلام طرح جدید بانک مرکزی مبنی بر انتشار اوراق گواهی سکه، نماد سکه بانکی مرکزی امروز در تابلوی بورس درج شد.علی صالح آبادی گفته بود: مرحله اول این اوراق با سررسید 6 ماهه و معاف از مالیات، در بورس منتشر خواهد شد و قیمت تسویه اوراق نیز قیمت روز سکه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید