رصد بازار مسکن

تازه‌‌‌ترین قیمت مسکن در پایتخت+جدول

کدخبر: ۵۳۳۲۰۸
اقتصادنیوز: بررسی تازه‌‌‌ترین فایل‌‌‌های عرضه شده در بازار فروش مسکن حکایت از افزایش قیمت جزئی در برخی محله‌‌‌های مصرفی شرق و غرب تهران نسبت به قیمت‌های پیشنهادی فایل‌‌‌های مشابه در ماه گذشته دارد.
تازه‌‌‌ترین قیمت مسکن در پایتخت+جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، این تغییرات قیمتی به تمام فایل‌‌‌ها تسری پیدا نکرده و در مورد فایل‌‌‌هایی که نقص امکانات دارند، اتفاقا جهت تغییرات منفی بوده و فروشنده‌‌‌ها از سطح مطلوب قیمتی خود عقب‌‌‌نشینی کرده‌‌‌اند.

رشد نرخ ارز و به دنبال آن تغییرات افزایشی در قیمت طلا و سکه مهم‌ترین عاملی است که سبب شده برخی از فروشنده‌‌‌های مسکن به‌ویژه آن دسته از کسانی که آپارتمان‌‌‌های زیر 10 سال ساخت و با امکانات کامل برای فروش عرضه کرده‌‌‌اند، قیمت‌های خود را به صورت جزئی (اغلب زیر 5‌درصد) افزایش داده‌‌‌اند.

در واقع نگرانی از ادامه‌‌‌دار شدن تورم در بازارهای موازی اثر قیمتی خود در بازار مسکن را نشان داده که نشان از نااطمینانی‌‌‌های اقتصادی فعالان بازار مسکن دارد. با این حال از آنجا که تورم ارزی دامنه‌‌‌دار نشد و نوسان تا حد زیادی در این بازار کنترل شد، تاثیر آن در کل بازار مسکن مشهود نبوده و فقط گروهی از فروشنده‌‌‌ها که عجله‌‌‌ای برای فروش واحدهای خود ندارند و در عین حال واحد آنها در بازار بدون نقص محسوب می‌شود، تغییرات افزایشی بر قیمت پیشنهادی فروش را اعمال کرده‌‌‌اند.

q5bNcDDyojDP

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید