قیمت طلا پرواز کرد

کدخبر: ۵۳۳۶۹۵
اقتصادنیوز: در واکنش به تحرکات بازار، طلا به بالاترین حد در چهار هفته گذشته رسید و از سطح مقاومت اصلی خود یعنی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس رها شد.
قیمت طلا پرواز کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، با شرکت آمریکایی‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در سه‌شنبه، بازار طلا شاهد افزایش ۵۰ دلاری دیگری بود. این افزایش در ادامه حرکت مشابهی است که روز جمعه مشاهده شد، با عقب نشینی دلار آمریکا، نگرانی های مربوط به رکود در مرکز توجه قرار گرفت.

سقف کوتاه مدت قیمت دلار /پیش بینی قیمت دلار

بازارها با دقت اخبار انتخابات میان دوره ای در ایالات متحده را دنبال می کنند و نظرسنجی ها پیش بینی می کنند دموکرات ها مجلس نمایندگان و سنا را از دست بدهند. اولین آرا در روز چهارشنبه ارائه خواهد شد، اما نتایج نهایی ممکن است فوراً مشخص نشود.

در واکنش به تحرکات بازار، طلا به بالاترین حد در چهار هفته گذشته رسید و از سطح مقاومت اصلی خود یعنی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس رها شد. قیمت‌های آتی طلای دسامبر Comex پس از افزایش از پایین‌ترین سطح روزانه ۱۶۶۷.۱۰ دلار و رسیدن به بالاترین قیمت روزانه ۱۷۲۰.۴۰ دلار، آخرین قیمت ۱۷۱۶.۸۰ دلار بود که ۲.۱۶ درصد در روز افزایش داشت.

طلا به پرواز درآمد

درواقع رشد طلا با کاهش ارزش دلار آمریکا تقویت شد. با پیشروی جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها، بازارها می‌توانند غافلگیر شوند، به گفته تحلیلگران بهترین نتیجه انتخابات برای طلا، تصاحب جمهوری‌خواهان و کاهش نرخ تورم در ایالات متحده است، با آخرین اعداد CPI که پنجشنبه منتشر شد.

به نظر می رسد طلا به دقت دلار را دنبال خواهد کرد و این بدان معناست که روند طلا به گزارش تورم این هفته بستگی دارد. دلیل اینکه سرمایه‌گذاران به‌جای انتخابات میان‌دوره‌ای به داده‌های تورم این هفته توجه دارند، این است که به نظر می‌رسد به احتمال زیاد جمهوری‌خواهان پیروز خواهند شد و حتی اگر جمهوری‌خواهان هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا پیروز شوند، واکنش صعودی برای دارایی‌های پرخطر ممکن است کوتاه مدت باشد.

اجماع بازار انتظار دارد که تورم سالانه اکتبر از ۸.۲ درصد در سپتامبر به ۸ درصد کاهش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید