گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

پیام‌های منفی سیاسی به بازار دلار و سکه

کدخبر: ۵۳۴۶۹۰
اقتصادنیوز : بازار امروز دوشنبه 23 آبان ماه 1401 شاهد صعود همزمان قیمت دلار ، سکه و طلا بود .
پیام‌های منفی  سیاسی به بازار دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز  دوشنبه 23 آبان ماه تحت تاثیر چند شوک سیاسی منفی قرار گرفت.

 چند شوک سیاسی  به قیمت دلار 

افزایش سطح تنش های هسته ای و احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در بین معامله گران دلار همچنان داغ است. از طرفی هم بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبل از آغاز نشست وزرای خارجه این اتحادیه در بروکسل گفت در آستانه افزایش تحریم‌ها علیه ایران هستند .بورل همچنین گفته برجام در بن بست است و  ما امروز بسته جدید تحریم‌های ایران را تایید می‌کنیم.

امانوئل مکرون،رئیس‌جمهور فرانسه هم در اظهارنظری مدعی شده وضعیت سیاسی کنونی در ایران، احتمال توافق با تهران در مذاکرات احیای برجام را سست کرده است. مکرون گفته  من فکر نمی‌کنم که توافق هسته‌ای با ایران قابل احیا باشد و به چارچوب جدیدی نیاز دارد.

قیمت دلار امروز در واکنش به مجموع اخبار یاد شده آرایش صعودی به خود گرفت. البته افزایش قیمت دلار در هرات و سلیمانیه  و رشد نرخ حواله درهم موجب شد قدرت معامله گران تهران بیشتر شود . 

فنر قیمت دلار پرید 

در بازار رسمی هم فنر قیمت دلار پرید . نرخ دلار در بازار متشکل امروز  1 هزار و 29 تومان رشد کرد  و به کانال 31 هزار تومان رسید.در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا 28 هزار و 765 تومان و قیمت فروش دلار آمریکا  29 هزار و 54 تومان  ) اعلام شد. 

ریزش قیمت اونس طلا 

بازار جهانی طلا امروز شاهد ریزش قیمت اونس طلا بود. فلز زرد رنگ جهانی امروز تقریبا 16 دلار ریزش کرد و بر روی 1755 دلار قرار گرفت. 

افزایش قیمت طلا 18 عیار و سکه 

در بازار داخلی ایران هم دو فلز گران بها امروز با شوک صعوی قیمت دلار افزایشی بود.قیمت طلا 18 عیار امروز 10 هزار و 400 تومان گران شد و بر روی 1 میلیون و 499 هزار و 900 تومان قرار گرفت.

با قیمت سکه هم امروز در مقایسه با روز گذشته افزایشرا ثبت کرد.قیمت سکه امامی امروز با 16 میلیون و 197 هزار تومان معامله شد.این قیمت در مقایسه با روز قبل 192 هزار تومان بالا تر بود . رشد قیمت سکه در بازار امروز در حالی است که در روز های گذشته بانک مرکزی با عرضه اولیه اوراق سکه در بورس به دنبال کاهش قیمت سکه بوده است. 

 کاهش حباب سکه در روزهای اخیر

از نگاه تحلیلگران بازار در شرایط فعلی نکته قابل توجه کاهش حباب سکه در روزهای اخیر است. حباب سکه در هفته های گذشته تا سطح 20 درصد بالا رفته بود اما در شرایط فعلی به زیر 10 درصد رسیده است.

پیش از این فعالان بازار گفته بودند که یکی از دلایلی که سد راه خریداران سکه شده حباب چشمگیر بود زیرا خرید سکه در آن زمان پر ریسک تر بود.این دسته از معامله گران می گفتند در شرایط کنونی که بیش از نیمی از حباب سکه تخلیه شده این امر موجب ورود تقاضای جدید شده  و عده ای از سکه بازان از لاک احتیاط خارج شدند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید