شرط صعود بازار سهام/ پیش بینی بورس 25 آبان 1401

کدخبر: ۵۳۵۰۶۹
دیروز شاخص‌ها اندکی رشد کردند و خروج پول کاهش یافت. آیا امروز شاخص‌ها صعود می‌کنند؟
شرط صعود بازار سهام/ پیش بینی بورس 25 آبان 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای  پیش بینی  بورس  امروز  –چهارشنبه 25 آبان- به روند  بازار سهام  در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه  شاخص کل بورس  2 هزار و 281 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 410 هزار و 455 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز هزار و 3 واحد بالا آمد و در رقم 399 هزار و 819 واحد ایستاد.  شاخص کل  فرابورس 12 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 431 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 376 نماد رشد قیمت و 276 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 58 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 42 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ باما (کاما)، شرکت صنعتی بهشهر (غبشهر) و شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت‌ مبین وان کیش (اوان) شرکت  سرمایه گذاری مسکن  شمالغرب (ثغرب) و شرکت دامداری تلیسه نمونه (تلیسه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس)، وتوس (شرکت توسعه شهری توس گستر) و بالبر (شرکت کابل البرز) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توکا رنگ  فولاد  سپاهان (شتوکا)، شرکت جنرال مکانیک (رنیک) و شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه 74 نماد صف خرید داشتند و 23 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با کاهش 23 درصدی به 127 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 6 درصد افزایش یافت و 258 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید در رقم 66 میلیارد تومان ایستاد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد مادیرا (شرکت صنایع مادیران) با صف‌ خرید 14 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از مادیرا، نمادهای  حتوکا  (شرکت حمل و نقل توکا) و وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز پس از دو روز، روند نزولی شاخص کل بورس متوقف شد.

نمادهای خودرو، بفجر، وغدیر، فارس، وامید، فملی، حکشتی، شتران، فولاد، شستا، غبشهر و تاصیکو بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در صعود شاخص داشتند. در مقابل نمادهای پارس، ومعادن، شبندر، وبملت، شفن، وصندوق،  شپنا  و شپدیس اثر کاهشی بر شاخص کل داشتند.

بدین ترتیب دیروز بازار در یک ساعت ابتدایی روند صعودی داشت و پس از آن نزول کرد و تنها شاخص کل در نیم ساعت پایانی اندکی رشد کرد. بنابراین شاخص نتوانست روند یک ساعت ابتدایی را ادامه دهد و در عمل در حوال سقف مقاومت باقی ماند. علاوه بر این شاهد تداوم خروج پول حقیقی برای ششمین روز پی در پی بودیم. خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 279 میلیارد تومان بود. نمادهای شبندر، شپنا، وبملت، بپاس، خودرو، شستا، فولاد، فملی، خگستر و خاور بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشتند.

از سوی دیگر با آنکه حجم تقاضا در کل معاملات دیروز کمتر از عرضه‌ها بود اما در پایان معاملات شاهد مازاد تقاضا بودیم. 

در چنین شرایطی بازار انرژی لازم برای رشد دارد اما ارزش و حجم معاملات پائین است. به عبارت دیگر بازار برای رشد به افزایش ارزش و حجم معاملات نیاز دارد که به نظر نمی‌رسد در آخرین روز معاملاتی هفته محقق شود. چرا که معمولاً در آخرین روز کاری هفته عرضه‌ها بیشتر از تقاضاست. علاوه بر این اخبار منتشر شده حاکی از منتفی شدن احیای برجام است. طرف غربی نه تنها تداوم مذاکرات را رد کرده بلکه به تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی روی آورده است. سیگنال منفی مهمی که می‌تواند بازارها را دچار تلاطم کند. 

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید