کاهش قیمت طلا در بازارهای داخلی و جهانی

قیمت سکه رنج شد /دلار متشکل در یک قدمی کانال 32 هزار

کدخبر: ۵۳۶۲۲۹
اقتصادنیوز : قیمت طلا در بازار امروز در حالی عقب نشینی کرد که قیمت سکه رنج بود.
قیمت سکه رنج شد /دلار متشکل در یک قدمی کانال 32 هزار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در معاملات امروز دوشنبه 30 آبان ماه در صرافی ملی نسبت به روز قبل ثابت ماند. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 30 هزار و 447 تومان(سی هزار و چهارصد و چهل و هفت  تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  30 هزار و 753  تومان  (سی هزار و هفتصد و پنجاه و سه تومان) اعلام شد.

اسکناس آمریکایی در بازار متشکل ارزی هم امروز تا یک قدمی کانال 32 هزار تومان بالا رفت. نرخ دلار متشکل امروز تا محدوده 31 هزار و 980 تومان پیشروی کرد . این قیمت در مقایسه با روز قبل 80 تومان بالاتر بود. نرخ دلار متشکل در نیمه ظهر امروز بر روی 31 هزار و 900 تومان قرار گرفت که نسبت به روز قبل ثابت بود . 

قیمت دلار توافقی در ابتدای معاملات امروز 33 هزار و 200 تومان بود و در نیمه ظهر  امروز نزدیک محدوده 33 هزار و 400 تومان به فروش رسید. قیمت مذکور نسبت به روز یکشنبه 114 تومان رشد را نشان می دهد . 

تداوم ریزش قیمت اونس طلا 

قیمت اونس طلا امروز در محدوده 1742 دلار معامله شد.قیمت طلای جهانی سه روز قبل تقریبا 7 دلار ، دیروز 2 دلار و در بازار امروز در حدود 8 دلار کاهش را ثبت کرده است.

کاهش قیمت طلا/ سکه رنج شد

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز 900 تومان کاهش یافت و بر روی 1 میلیون و 495 هزار و 300 تومان قرار گرفت. قیمت سکه هم امروز نسبت به روز قبل رنج بود .و در محدوده 16 میلیون و 350 هزار تومان به فروش رسید . 

برخی از فعالان بازار می گفتند رشد قیمت سکه به واسطه افزایش قیمت دلار و خوشبینی سکه بازان به احتمال صعود اسکناس آمریکایی در تهران اتفاق افتاده است.

شکست سقف تاریخی قیمت سکه؟

از نگاه آنها در صورتی که نرخ دلار مسیر رشد را دنبال کند این امر ممکن است موجب شکست سقف تاریخی ۱۶ میلیون و۵۰۰ هزار تومان هم شود.با این حال این دسته از تحلیلگران باور دارند در صورتی که نرخ دلار صعودی نشود با توجه به کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی کار سکه بازان افزایشی سخت خواهد شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید