گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

بازار سکه بهم ریخت

کدخبر: ۵۳۷۳۴۴
اقتصادنیوز: قیمت سکه عصر امروز 5 آذر 1401در محدوده 16 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل تقریبا 250 هزار تومان بالاتر بود.
بازار سکه بهم ریخت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار سکه در اولین روز هفته جاری بهم ریخت. قیمت سکه که روز پنجشنبه گذشته تا مرز 16 میلیون و 600 هزار تومان پیشروی کرده بود در معاملات نقدی امروز شنبه 5 آذر ماه بالای محدوده یاد شده معامله شد.

بازار سکه بهم ریخت 

پیش از این فعالان بازار عنوان کرده بودند  سکه بازان در یک موقعیت حساس قرار دارند. به باور این دسته از معامله گران در صورتی که فلز گران بهای داخلی در اولین روز هفته بالای محدوده ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شود ممکن است انتظارات صعودی تقویت شود و سکه به سمت مرز مقاومتی ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند.

فوری/ واریز سود سهام عدالت قسطی شد/ زمان قطعی واریزی اول و دوم

ثبت‌ یک رکورد جدید در بازار سکه

قیمت سکه عصر امروز یک رکورد جدید را ثبت کرد و در محدوده 16 میلیون و 850 هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل تقریبا 250 هزار تومان بالاتر بود . برخی از فعالان‌بازار مدعی بودند در روزهایی که بازار ارز با اقدامات نهاد مرکزی سیاستگذار کنترل می شود برخی از بازیگران ارزی وارد بازار سکه می شوند تا ارزش دارایی خود را تا حدودی حفظ کنند. 

قیمت طلا رشد کرد 

سرنوشت دیگر فلز داخلی ایران هم عصر امروز صعودی بود.قیمت طلا 18 عیار امروز  با 1 میلیون و 526 هزار و 900 تومان مبادله شد که نسبت به ۲ روز پیش 21 هزار تومان رشد کرده بود.در بازار جهانی طلا هم امروز قیمت اونس طلا امروز در محدوده 1755 دلار معامله شد.

 کانال شکنی قیمت دلار در بازار رسمی

بازار رسمی دلار در اولین روز هفته جاری شاهد افزایش قیمت دلار بود. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی عصر دیروز در محدوده 32 هزار و 302 تومان به فروش رسید و در بازار امروز تا محدوده 32 هزار و 950  تومان بالا رفت. 

صرافی ملی هم امروز شاهد کانال شکنی قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی در صرافی ملی امروز یک کانال بالا رفت. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  31 هزار و 193 تومان(سی و یک  هزار و صد و نود و سه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  31 هزار و 506 تومان  (سی و یک  هزار و پانصد و شش  تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو امروز  32 هزار و 447 تومان(سی و دو هزار و  چهارصد و چهل و هفت تومان)  و قیمت فروش یورو  32 هزار و 773 تومان  (سی و دو هزارو هفتصد و هفتاد و سه تومان) است.نرخ دلار توافقی امروز اندکی بالاتر از روز قبل معامله شد. قیمت دلار توافقی امروز 33 هزار و 641  تومان بود که در مقایسه با روز قبل  تقریبا 50 تومان رشد کرده بود .

ترس بازیگران ارزی از عرضه سنگین ارز 

قیمت دلار در بازار ازاد امروز نسبت به روز چهارشنبه 100 تتومان رشد کرد. امروز در بازار های هعمسایه نرخ دلار صعودی بود و نرخ حواله درهم نیز افزایش یافت. به نظر می رسد یکی از دلایل نوسان محدود قیمت دلار در بازار غیر رسمی ترس بازیگران ارزی از عرضه سنگین ارز است. 

در هفته‌های گذشته و پس از آغاز  افزایش قیمت دلار در بازار تهران، بانک مرکزی از سیاست‌های ارزی جدید خود رونمایی کرد. در راستای این سیاست‌ها نهاد مذکور با معرفی بنگاه‌های معاملاتی جدید در فرآیند خرید ارز تسهیلگری‌هایی انجام داد تا از فشار تقاضای موجود در بازار بکاهد.

در ابتدا نرخ ارز واکنش مستقیمی به این سیاست نشان نداد، اما در روز‌های پایانی آبان ماه با برطرف‌سازی بخشی از تقاضا‌های خرد بازار در معاملات توافقی،  قیمت دلار عقب نشینی کرد. 

قیمت دلار در هفته گذشته در یک محدوده خاص معامله شد. یکی از نشانه‌های بالا بودن عرضه در بازار ارز برای معامله‌گران این است که مرزهای مقاومتی به‌راحتی شکسته نمی‌شوند و بازارساز نسبت به این مرزها حساسیت نشان داده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید