رفت و برگشت قیمت طلا

افزایش قیمت سکه در خاکریز 17 /قیمت دلار تغییر کانال داد

کدخبر: ۵۳۷۷۵۹
اقتصادنیوز : بازار ارز و سکه امروز دوشنبه 7 آذر ماه شاهد جهش قیمت سکه ، طلا و نرخ دلار بود .
افزایش قیمت سکه در خاکریز 17 /قیمت دلار تغییر کانال داد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار بعد از چند روز نوسان در یک محدوده خاص روز گذشته اندکی صعودی شد و از یک مرز حساس عبور کرد. همین امر موجب شد بازیگران ارزی از لاک احتیاط خارج شوند  و نرخ دلار در سومین روز هفته جاری هم پیشروی کند.

هر برگ اسکناس آمریکایی امروز با 270 تومان افزایش نسبت به روز قبل معامله شد.گفته می شود نرخ حواله درهم نیز امروز صعودی بوده و یکی از دلایل تقویت انتظارات در بازار امروز برای اسکناس آمریکایی همین عامل بوده است. نرخ دلار در بازار ارز هرات هم امروز نوسان افزایشی محدودی را ثبت کرد. 

واکنش قیمت دلار به اظهارات سخنگو  و افزایش تورم و حجم نقدینگی

ناصر کنعانی امروز در نشست خبری خود  از عدم همکاری ایران با کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل همکاری خبر داد. عده ای از معامله گران مدعی بودند که نرخ دلار در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه به سمت بالا حرکت کرده است. این دسته از بازیگران ارزی می گفتند ممکن است تنش های سیاسی غرب و ایران بیشتر شود. با این حال برخی از فعالان بازار  می گفتند به نظر می رسد دلیل رشد قیمت دلار ناشی از افزایش تورم و حجم نقدینگی باشد. 

قیمت دلار تغییر کانال داد 

در بازار رسمی هم نرخ دلار امروز هم مانند روز گذشته جهش پیدا کرد. قیمت خرید دلار صرافی ملی امروز در محدوده 31 هزار و 740 تومان معامله شد. قیمت مذکور نسبت به روز قبل  تقریبا 200 تومان بالاتر بود. 

قیمت فروش دلار آمریکا  در صرافی ملی امروز یک کانال بالا رفت و با  32 هزار و 59 تومان معامله شد. روز گذشته دلار صرافی ملی در محدوده 31 هزار و 858 تومان به فروش رسیده بود. 

نرخ دلار توافقی در یک قدمی مرز 34 هزار 

در بازار توافقی هم نرخ دلار امروز در مقایسه با روز قبل رشد کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی به صورت توافقی امروز به یک قدمی کانال 34 هزار تومان رسید و در حول و حوش 33 هزار و 970 تومان مبادله شد. روز گذشته نرخ دلار توافقی در محدوده 33 هزار و 677 تومان بسته شده بود.

رشد قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی هم امروز مانند سایر بازارها بالا رفت. نرخ دلار متشکل امروز در زمان نوشتن این گزارش در محدوده 33 هزار و 500 تومان به فروش رسید. در واپسین ساعات معاملات روز گذشته قیمت دلار متشکل بر روی 32 هزار و 950 تومان ایستاده بود. 

رفت و برگشت قیمت اونس طلا 

قیمت طلا صبح امروز در بازار جهانی تقریبا 4 و نیم دلار افت کرد و در محدوده 1751 دلار معامله شد.قیمت اونس طلا ظهر امروز بر روی 1757 دلار قرار گرفت که نسبت به روز گذشته تقریبا 2 دلار رشد کرده بود.

تداوم افزایش قیمت طلا 18 عیار 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا  18 عیار ظهر امروز 10 هزار و 600 تومان گران شد  و با 1 میلیون و 546 هزار و 600 تومان به فروش رسید.قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تا امروز صعودی بوده است.

فلز گران بهای داخلی دیروز 9 هزار و 100 تومان و روز شنبه 21 هزار تومان افزایش را ثبت کرده است. 

افزایش قیمت سکه در خاکریز 17 

هیجان خریدارن سکه هم در بازار امروز تحت تاثیر افزایش قیمت دلار بیشتر شد. قیمت سکه روز گذشته یک رکورد تاریخی را ثبت کرد و وارد کانال 17 میلیون تومان شد.

فلز گران بهای داخلی در بازار امروز بار دیگر پرواز کرد و از مرز مقاومتی 17 میلیون و 200 هزار تومان عبور کرد. با عبور قیمت سکه از مرز یاد شده تقاضا برای خرید  سکه بیشتر شد و سکه بر روی 17 میلیون و300 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با روز یکشنبه تقریبا 250 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

قیمت سکه بورسی هم روز  گذشته یک رکورد بی سابقه را ثبت کرد و وارد کانال 17 میلیون تومان شد. سکه بورسی امروز هم در کانال 17 میلیون تومان معامله شد. 

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک