گزارش «اقتصادنیوز» از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت؛

قیمت دلار تغییر کانال داد /سکه‌بازان خلاف جهت شنا کردند

کدخبر: ۵۴۰۲۹۳
اقتصادنیوز: امروز قیمت دلار در بازار رسمی بالا رفت. قیمت طلا ۱۸ عیار پیشروی کرد و سکه بازان بر خلاف مسیر دیروز شنا کردند.
قیمت دلار تغییر کانال داد /سکه‌بازان خلاف جهت شنا کردند

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار توافقی  امروز پنجشنبه 17 آذر ماه تغییر کانال داد. اسکناس آمریکایی روز گذشته در محدوده 34 هزار و 555 تومان به کار خود پایان داد و در بازار امروز وارد کانال 35 هزار تومان شد و در محدوده 35 هزار و 79 تومان بسته شد. قیمت مذکور در مقایسه با روز قبل تقریبا 515 تومان افزایش را نشان می دهد.

نرخ دلار متشکل بالا رفت

در بازار متشکل ارزی هم سرنوشت نرخ دلار امروز صعودی بود.قیمت دلار متشکل امروز با 350 تومان افزایش به روی 34 هزار و 500 تومان ایستاد.

صرافی ملی دوباره قیمت نزد

سایت صرافی ملی امروز هم  مانند روز گذشته قیمت جدید خرید و فروش دلار را اعلام نکرده بود. صرافی ملی در چند روز گذشته قیمت اعلام نکرده است.آخرین قیمت خرید دلار صرافی ملی که در چند روز اخیر اعلام شده  بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 33 هزار و 233 تومان بود و قیمت فروش دلار آمریکا 33 هزار و 567 تومان اعلام شد.

دلار و سکه

نرخ دلار در تهران رنج شد

در بازار آزاد هم نرخ دلار امروز در تهران‌ نسبت به روز قبل رنج بود. به عقیده برخی از تحلیلگران ارزی اقدامات جدید بازارساز و ترس از تزریق عرضه موجب شده بازیگران ارزی تهران بی گدار به آب نزنند و نرخ دلار در یک محدوده خاص معامله شود.

صعود نرخ دلار در سلیمانیه و هرات

اما در سلیمانیه و هرات امروز نرخ دلار صعودی بود.بازیگران ارزی هرات امروز توانستند به یک مرز مقاومتی نفوذ کنند و در سلیمانیه نرخ دلار تقریبا ۱۰۰ تومان رشد را ثبت کرد. گفته می شود امروز نرخ حواله درهم نیز به کانال جدید رسیده بود.

متوسط قیمت دلار و یورو در هفت ماه ابتدای امسال

بانک مرکزی متوسط قیمت دلار و یورو در هفت ماه ابتدای امسال را اعلام کرده که نرخ فروش این دو نوع ارز در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۶.۴ و ۳.۵ درصد رشد داشته است.

در گزارش بانک مرکزی آمده است که در شهریور امسال متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا در بازار آزاد تهران ۳۱ هزار و ۴۴۸ تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۶.۳ و ۱۵.۳ درصد افزایش داشته است.

البته، حداقل و حداکثر نرخ فروش یک دلار آمریکا در ماه مذکور به ترتیب ۳۰ هزار و ۶۶۲ تومان و ۳۱ هزار و ۹۴۳ تومان اعلام شده است.

همچنین در مهر ماه سال جاری، متوسط قیمت فروش یک یورو در بازار آزاد تهران ۳۱ هزار و ۲۷۸ تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل ۴.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش داشته است.

براساس اعلام ایسنا، از سوی دیگر، حداقل و حداکثر نرخ فروش یک یورو در ماه مذکور به‌ترتیب ۳۰ هزار و ۶۸۷ تومان و ۳۱ هزار و ۷۵۲ تومان بوده است.

محاسبات بانک مرکزی نشان می‌دهد، در هفت ماهه ابتدایی امسال، متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران ۲۹ هزار و ۸۳ تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۶.۴ رشد داشته است. 

در بازار جهانی طلا امروز قیمت اونس طلابر روی ۱۷۸۴ دلار قرار گرفت که نسبت به دیروز ثابت بود.

قیمت طلا پیشروی کرد

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان گران شد و با 1 میلیون و ۵۹۱ هزارو ۴۰۰ تومان مبادله شد.

سکه‌بازان خلاف جهت شنا کردند

سکه بازان امروز برخلاف‌مسیر روز گذشته شنا کردند و نرخ سکه امروز بالا رفت. قیمت هر قطعه سکه امامی‌امروز ۷۰ هزار تومان گران تر از دیروز به فروش رسید.‌قیمت سکه امروز ۱۷ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان بود.

ثبت یک رکورد جدید برای نیم‌سکه

قیمت نیم سکه که در روز های اخیر وارد کانال ۱۰ میلیون تومان شده است امروز در کانال یاد شده به سمت بالا حرکت کرد. نیم سکه امروز به سطح ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید که در واقع می توان گفت یک رکورد جدید زده است.قیمت نیم‌سکه عصر‌امروز ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید