ثبات نرخ سود بین بانکی در نیمه آذر 1401+جدول

کدخبر: ۵۴۰۸۴۴
نرخ بهره بین بانکی در نیمه آذر در مرز پاییزی خود ایستاده و تغییری را ثبت نکرد. این اتفاق در حالی رخ داده که طبق داده های بانک مرکزی تزریق پول بانک مرکزی در مجموع بازارهای بین بانکی هفته اخیر به سطح بالایی رسیده بود.
ثبات نرخ سود بین بانکی در نیمه آذر 1401+جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران با وجود ثبت رکورد بالا در تزریق پول در بازارهای بین بانکی اما نرخ سود بین بانکی در مرز هفتگی خود ثابت ماند. این نرخ از طریق بده بستان بانک ها با یکدیگر استخراج شده و نقشی کلیدی را در اقتصاد بازی می کند.

در همین رابطه در هفته منتهی به 16 آذرماه، بانک مرکزی آمار نرخ سود در بازارهای مختلف را اعلام کرده و دامنه 14 تا 22 درصدی نرخ سود بین بانکی را ثابت نگه داشت.

روند ثابت نرخ سود بین بانکی در نیمه آذر 1401

طبق داده های بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به 16 آذرماه برابر با 20.88 درصد بوده و تنها 0.01 واحد درصد از هفته قبل خود کمتر شد. 

این درحالی است که براساس آمار هفتگی، بانک مرکزی در بازار باز مرز تزریق پول را به 92 همت در این مقطع کشانده و حجم بسط خود در بازار شبانه را نیز برابر با 9 هزار و 240 میلیارد تومان رقم زده بود.

رکوردزنی مجموع تزریق پول بانک مرکزی در بانک ها در حالی رقم خورده که نرخ سود در بازار باز ثابت مانده و به تبع آن نرخ بهره بین بانکی نیز بدون تغییر در قیاس با هفته های قبل به ثبت رسیده است. اتفاقی که به باور برخی تحلیل گران در صورتی که در نتیجه وضعیت دستوری نرخ سود بین بانکی باشد می تواند ایجاد مازاد نقدینگی در حساب بانک ها کند.

نرخ سود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید