ورود معامله گران احتیاطی به بازار دلار

ضربه نرخ درهم به بازار دلار /طلا گران شد، سکه ثابت ماند

کدخبر: ۵۴۰۸۸۲
نرخ حواله درهم امروز در کانال جدید بالا رفت و به یک قدیمی مرز مقاومتی رسید. بازیگران ارزی باور دارند که شوک قیمت درهم امروز زمینه ساز صعود دلار در تهران شد .
ضربه نرخ درهم به بازار دلار /طلا گران شد، سکه ثابت ماند

به گزارش اقتصادنیوز ، بازیگران ارزی تهران در دومین روز هفته تحت تاثیر افزیش قیمت دلار در بازار هرات و سلیمانیه در موقعیت خرید قرار گرفتند. گفته می شود اسکناس آمریکایی امروز در مقایسه با روز قبل 500 تومان بالاتر معامله شد. 

وضعیت منابع ارزی کشور مطلوب است

همزمان با افزایش قیمت دلار بانک مرکزی تأکید کرد: وضعیت منابع ارزی کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و همه نیاز‌های ارزی کشور از طریق بازار رسمی حواله و اسکناس تامین می‌شود.

ورود معامله گران احتیاطی به بازار دلار 

برخی از فعالان بازار  می گفتند به نظر می رسد توافق چین و عربستان بر روی  قیمت دلار اثر گذاشته و همین امر موجب ورود خریداران احتیاطی به بازار دلار شد.

از نگاه  فعالان بازار ارز تهران، چین در حال به چالش کشیدن ایران است.برخی معامله‌گران تصور می‌کنند که نزدیک شدن چین و عربستان به یکدیگر می‌تواند حجم خریدهای نفتی اژدهای زرد از ایران را تحت تاثیر قرار دهد و زمینه‌ساز کاهش درآمدهای نفتی کشور شود.

از طرفی هم برخی معامله‌گران هم نگران بودند که چین در برابر تحریم‌های غربی‌ها علیه ایران همراهی بیشتری نشان دهد و کار برای دور زدن تحریم‌ها دشوارتر شود.

نرخ درهم به مرز حساس رسید

 نرخ حواله درهم امروز در کانال جدید بالا رفت و به یک قدیمی مرز مقاومتی رسید. بازیگران ارزی باور دارند که شوک قیمت درهم امروز زمینه ساز صعود دلار در تهران شد .

ورود دلار توافقی به کانال 35 هزار 

در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار امروز تغییر کانال داد. نرخ دلار توافقی روز گذشته به یک قدمی کانال 35 هزار تومان رسید و در بازار امروز وارد کانال مذکور شد. قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی امروز به صورت توافقی در محدوده 35 هزار و 142 تومان به فروش رسید.روز گذشته قیمت دلار توافقی در محدوده 34 هزار و 989 تومان بسته شده بود. 

 نرخ دلار متشکل پیشروی کرد 

نرخ دلار متشکل هم امروز عقب نشینی کرد و به ابتدای مرز 34 هزار تومان برگشت اما در نیمه روز نرخ دلار متشکل بر مدار صعود قرار گرفت و نزدیک به 500 تومان افزایش را ثبت کرد و به 34 هزار و 618 تومان رسید. 

قیمت جدید دلار اعلام نشد

در سمت رسمی بازار امروز هم سایت صرافی ملی  مانند روز گذشته قیمت جدید خرید و فروش دلار را اعلام نکرده بود. صرافی ملی در چند روز گذشته قیمت اعلام نکرده است. آخرین قیمت خرید دلار صرافی ملی که در چند روز اخیر اعلام شده  بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 33 هزار و 233 تومان بود و قیمت فروش دلار آمریکا 33 هزار و 567 تومان اعلام شد.

بازداشت دلالان ارزی 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ امروز بازداشت دلالان ارزی خبر داد. سرهنگ هدایت بهرامی در این بازه گفت:۸۸ نفر از اعضای اتاق‌های قیمت‌گذاری دلار و طلای فردایی، اصناف غیرمجاز و دلالان ارزی در یک ماه اخیر شناسایی و دستگیری شدند. وی در ادامه افزود: 11 میلیون واحد انواع ارز به صورت فیزیکی از این شبکه اخلالگران اقتصادی کشف و ضبط شد.

قیمت طلا گران شد/ سکه ثابت ماند

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل رسمی بود. قیمت اونس طلا در معاملات دیروز 1797 دلار بود.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز 18 هزار و 400تومان گران شد و به 1 میلیون و 640 هزار و 500 تومان رسید. قیمت سکه هم امروز در محدوده 17 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ثبات را نشان می دهد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید