یک کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد؛

متهم ردیف اول گرانی خودرو!

کدخبر: ۵۴۱۱۵۹
یک کارشناس صنعت خودرو کشور، افزایش نرخ ارز و به‌دنبال آن افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار خودرو را دو عامل اصلی روند صعودی قیمت خودرو دانسته و معتقد است با صعودی شدن نرخ ارز، قیمت خودروها در بازار نیز تقویت می‌شود و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بازار خودرو یکی از سرمایه‌گذاری‌های راحت برای تبدیل ریال به کالاست، بازار خودرو با افزایش تقاضا مواجه می‌شود که خود عاملی برای افزایش قیمت این محصولات است.
متهم ردیف اول گرانی خودرو!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این روزها بازار خودرو شاهد روند صعودی قیمت‌ها با یک شیب تند است، در رابطه با بررسی علت این افزایش قیمت‌ها، بابک صدرایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مهمترین عامل افزایش قیمت خودرو در بازار نرخ ارز است؛ زمانی که نرخ ارز روبه‌رشد است، قیمت‌های خودرو نیز به‌تبع بالا خواهد رفت؛ از سوی دیگر این روزها، برخی اظهارنظرها و کارشناسی‌ها درست یا غلط پیرامون نرخ ارز صورت می‌گیرد که نرخ ارز صعود بیشتر هم تجربه خواهد کرد.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: به دنبال این موضوع، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند سرمایه ریالی خود را به سمت راحت‌ترین سرمایه‌گذاری که خودروست، هدایت و به کالا تبدیل کنند؛ همین افزایش تقاضا بر افزایش قیمت‌ خودروها در بازار دامن می‌زند. با بالا رفتن نرخ ارز، بازار دچار یک شوک خواهد شد و بسیاری از ترس کاهش ارزش ریال خود، به خرید کالادهجوم می‌برند و خودرو نیز همیشه از آن دست کالاهایی است که در این سرمایه‌گذاری‌ها دارای جذابیت است.

وی در رابطه با تناسب افزایش نرخ ارز با این حجم از بالا رفتن قیمت خودرو در بازار (افزایش‌های بیش از ۳۰ الی ۶۰ میلیون تومانی قیمت خودروها)، گفت: طی  ماه‌های اخیر ارز از کانال ۳۰ هزار تومان به کانال ۳۷ هزار تومان صعود کرد و افزایشی حدود ۱۵ الی ۲۰ درصدی را رقم زد. این میزان افزایش قیمت بر روی یک خودروی بطور مثال ۳۰۰ میلیون تومانی در حدود همان ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

دامنه تورم در کشور ادامه‌دار است...

صدرایی ادامه داد: البته که بحث تورم در کشور را نیز باید در نظر گرفت. ما در ابتدای سال جاری شاهد تورم گسترده‌ای که به‌دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر روی اکثریت کالا از موادغذایی و مواداولیه صنایع و ... شکل گرفت و این دامنه تورم در جامعه ادامه هم دارد. بنابراین بخشی از این افزایش قیمت کالاها اعم از خودرو متوجه تورم کل اقتصاد کشور در ابتدای سال است.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: در ابتدای امسال به‌ سبب تورم ایجاد شده در اقتصاد کشور، قیمت‌ها روندی صعودی طی کرد اما افزایش قیمت این روزهای بازار خودرو به‌دنبال افزایش نرخ ارز و افزایش جذابیت و تقاضای سرمایه‌گذاری بر روی خودروهاست که بازار این روزهای خودرو کشور را با روندی صعودی مواجه کرده‌است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید