سیگنال بانک مرکزی به بازار دلار و سکه

روز دشوار در بازار سکه؟ /پیش بینی قیمت سکه از مسیر طلا

کدخبر: ۵۴۲۲۴۸
اقتصادنیوز: برخی از معامله گران می گفتند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز مسیر صعود را دنبال کند این امر ممکن است موجب تقویت قدرت سکه بازان افزایشی شود.
روز دشوار در بازار سکه؟ /پیش بینی قیمت سکه از مسیر طلا

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه رسمی در معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته تقریبا ۲۰۰ هزار تومان ارزان تر از روز چهارشنبه به فروش رسید.

اثر یک خبر سیاسی در بازار سکه

برخی از معامله گران مدعی بودند بعد از سیگنال محمد اسلامی درباره سفر نمایندگان آژانس انرژی اتمی به ایران فشار خریداران به بازار ارز و سکه کم شد فلز زرد رنگ داخلی اصلاح شد.

ضربه جرمی پاول به بازار طلا

از سوی دیگر قیمت اونس طلا که در اواسط هفته گذشته تا ۱۸۲۰ دلار هم بالا رفته بود در روزهای پایانی هفته با تصمیم فدرال رزرو ریزش قابل توجهی را ثبت کرد.

قیمت طلای جهانی روز جمعه نیم درصد از ارزش خود را از دست داد وبدترین عملکرد هفتگی فلز زرد در چهار هفته گذشته ثبت شد‌.

اظهارات جدید جرمی پاول این سیگنال به بازارها فرستاد که هنوز برای مبارزه با تورم نرخ بهره هدف افزایش پیدا خواهد کرد.

 تصمیم بانک مرکزی آمریکا و اروپا نشان می داد هنوز جنگ با تورم به پایان نرسیده است، و همین موضوع سود اوراق قرضه در کشورهای مختلف افزایش داد و تمام این عوامل روزهای سختی را برای طلا رقم زد.

فدرال رزرو در حالی که در آخرین جلسه خود در سال 2022 میلادی نرخ بهره را طبق پیش بینی ها نیم درصد افزایش داد، اما جرومی پاول رییس این نهاد تاکید کرد که علی رغم وجود نگرانی بابت رکود اقتصادی بانک مرکزی نرخ بهره را بیشتر خواهد کرد. این در حالی بود که در هفته جاری انتشار گزارش تورم آمریکا و ظهور نشانه هایی درباره آغاز دوره نزولی نرخ تورم در این کشور بازارها را به عقب نشینی فدرال رزرو امیدوار کرده بود.

روز دشوار در بازار سکه؟

در شرایط فعلی عده ای از سکه بازان با اشاره به فاصله زیاد ارزش ذاتی و نقدی سکه و با توجه به شوک ریزشی پاول به بازار طلا باور دارند کار معامله گران افزایشی برای قدرت نمایی در بازار امروز دشوار خواهد بود.

اگر نرخ دلار صعودی شود...

با این حال برخی از معامله گران می گفتند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز مسیر صعود را دنبال کند این امر ممکن است موجب تقویت قدرت سکه بازان افزایشی شود.

سیگنال بانک مرکزی به بازار دلار

صالح آبادی شب گذشته گفت:علت افزایش نرخ دلار در افزایش نرخ بهره در بیش از ۹۰ کشور دنیا، نوسانات فصلی و ناآرامی‌های اخیر در کشور بوده است.افزایش نرخ در بازار آزاد ارز واقعی نیست و حتما تعدیل خواهد شد و ما به عنوان بازارساز برای آن برنامه داریم.

از نگاه برخی از سکه بازان در صورتی که امروز نهادسیاستگذار با قدرت وارد میدان شود و نرخ دلار عقب نشینی کند احتمال عقبگرد قیمت سکه هم محتمل خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید